مایکروسافت نام «نوکیا» را می‌فروشد

موبنا، میثم لطفی – مایکروسافت طی سه ماه گذشته موفق شد به کمک این بخش بیش از ۱۵ میلیون دستگاه گوشی معمولی را در بازار جهانی به فروش برساند. شرکت مایکروسافت در سال ۲۰۱۴ میلادی خرید مرکز تولید دستگاه‌ها و خدمات نوکیا را تکمیل کرد و بر اساس قراردادی که در این زمینه منعقد شد، …

موبنا، میثم لطفی – مایکروسافت طی سه ماه گذشته موفق شد به کمک این بخش بیش از ۱۵ میلیون دستگاه گوشی معمولی را در بازار جهانی به فروش برساند.

شرکت مایکروسافت در سال ۲۰۱۴ میلادی خرید مرکز تولید دستگاه‌ها و خدمات نوکیا را تکمیل کرد و بر اساس قراردادی که در این زمینه منعقد شد، غول نرم‌افزاری جهان امکان استفاده از نام «نوکیا» برای گوشی‌های هوشمند را تا سال ۲۰۲۴ میلادی به خود اختصاص داد.

nokia Microsoft (1)

این روزها گفته می‌شود که مایکروسافت در حال طراحی سری گوشی‌های جدیدی با نام Surface Phone است و پس از آنکه مرکز تولید گوشی‌های معمولی نوکیا واگذار شود، بخش Microsoft Mobile که سری گوشی‌های Lumia را تولید می‌کند، به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های مرکز Surface مایکروسافت به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

منابع آگاه در این شایعات اعلام کردند که پس از انجام فرآیندهای مذکور، بیش از ۵۰ درصد کارمندان مرکز Microsoft Mobile اخراج خواهند شد.

این روزها میزان درآمدهای مایکروسافت از مجوزهای مربوط به گوشی‌های اندرویدی بیش از ویندوز فون است و با این وجود موفقیت تبلت Surface Pro در بازار جهانی شرکت مایکروسافت را ترغیب کرده است تا تاکید بیشتری بر برند Surface داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا