هیچ کس از سیستم بانکی راضی نیست

موبنا – ابوذر ندیمی، با اشاره به بررسی طرح بانکداری در جلسه بعد از ظهر امروز کمیسیون اقتصادی، اظهارداشت: اگر اعضای کمیسیون در جلسه حاضر شوند و می‌توان مواد طرح را در سه جلسه آینده بررسی کرد اما این بستگی به نوع مدیریت جلسات دارد. وی با بیان اینکه قطعا در مدت بررسی طرح، اختلاف …

موبنا – ابوذر ندیمی، با اشاره به بررسی طرح بانکداری در جلسه بعد از ظهر امروز کمیسیون اقتصادی، اظهارداشت: اگر اعضای کمیسیون در جلسه حاضر شوند و می‌توان مواد طرح را در سه جلسه آینده بررسی کرد اما این بستگی به نوع مدیریت جلسات دارد.

وی با بیان اینکه قطعا در مدت بررسی طرح، اختلاف نظر‌هایی به وجود می‌آید، افزود: تمایل ما بررسی و تصویب این طرح است اما باید دید که روند بررسی طرح چگونه پیش می‌رود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه پس از گذشت سه دهه از تصویب قانون بانکداری بدون ربا، بازنگری در قانون ضروری است، گفت: در این سال‌ها آنقدر دستورالعمل‌ و بخشنامه تصویب شده که قانون از ماهیت اصلی خود تهی شد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر با توجه به گذشت سه دهه قانون نیاز به به‌روز شدن دارد و باید در قانون جدید از تجربه‌های جدید در حوزه بانکداری اسلامی استفاده کرد. بنده با معاونان فعلی و قبلی وزارت اقتصاد صحبت کردم و آنها هم بر ضرورت اصلاح قانون تاکید کردند.

ندیمی با بیان اینکه باید قبول کرد که هیچکس از سیستم بانکی راضی نیست، تصریح کرد: بانک‌ها در نحوه تخصیص منابع خوب عمل نمی‌کنند و همچنین شبهات زیادی درخصوص ربوی بودن عملیات‌های فعلی بانکی دریافت جریمه دیرکرد مطرح شده است که همه این‌ها بیانگر ضرورت اصلاح قانون است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با مطالعه طرح بانکداری به این نتیجه رسیدم که اصل ورود مجلس به تدوین این طرح منطقی بوده و تنها ابهامی که مطرح می‌شود مهلت کوتاه بررسی است.

ندیمی اضافه کرد: طبق آیین‌نامه باید دو سوم نمایندگان عضو کمیسیون باید به طرح رای بدهند و با توجه به اینکه مجلس نهم روزهای پایانی خود را سپری می‌کند، ممکن است تعداد اعضای حاضر در جلسه به حد نصاب نرسد.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا