شیطان سرخ! (+عکس)

موبنا – حتی آنهایی که علاقه مختصری به دنیای ماشین و ماشین بازی دارند به خوبی نام چلنجر و محصولات افسانه ای این لاین از کمپانی داج را می شناسند. به عبارت دیگر می توان گفت چلنجر خودرویی است که بخشی از دوران طلایی(دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی) صنعت خودروی آمریکا را به خود اختصاص …

موبنا – حتی آنهایی که علاقه مختصری به دنیای ماشین و ماشین بازی دارند به خوبی نام چلنجر و محصولات افسانه ای این لاین از کمپانی داج را می شناسند. به عبارت دیگر می توان گفت چلنجر خودرویی است که بخشی از دوران طلایی(دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی) صنعت خودروی آمریکا را به خود اختصاص داده است. طراحی کم نظیر و بی نقص، موتورهای ۸ سیلندر بلوک بزرگ و صدای دیوانه کننده غرش موتور بهترین دلایل برای جاودانه شدن تولیدات لاین چلنجر هستند.

در دوران جدید بلوغ صنعت خودروی آمریکا یعنی جایی که افسانه ایی ها مانند کامارو و ماستنگ لباس نو بر تن کرده اند شاهد هستیم چلنجر نیز با یک طراحی استادانه که روح یک عضلانی کلاسیک را نیز با خود همراه دارد پا به میدان گذشته و همانند گذشته ها دلبری می کند. قطعا در میان نسخه های مختلف چلنجرهای جدید “هل کت” یا گربه جهنمی اس آر تی محبوب ترین گزینه برای ماشین بازها خواهد بود.

در نمونه هل کت اس آر تی توان موتور از ۴۸۵ اسب بخار به ۷۰۷ اسب بخار و گشتاور از ۴۷۵ پوندفوت به عدد ۶۵۰ افزایش یافته است؛ که این بهترین شناسنامه استاندارد برای یک سوپر اسپرت شهری و البته غیر بوتیکی به نظر می رسد.

موتور ۶۳۴ لیتری ۸ سیلندر همی با همراهی سوپرشارژر شرایطی را فراهم می کند که تنها در ۳.۶ ثانیه هل کت(در مدل اتوماتیک) به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست یابد. این زمان در هل کت با جعبه دنده دستی به ۳.۹ ثانیه افزایش می یابد.

برای امروز تصاویری از یک هل کت زیبا را مشاهده می کنیم که با افزودن کیت فندر ظاهری خاص تر به خود گرفته است. نقطه اوج زیبایی این چلنجر رینگ های پی یو آر ال جی ۰۶ آن است که در همان نگاه اول مخاطب را برای دقایقی درگیر خود می کند و اساسا هدف از این پروژه معرفی رینگ های مذکور عنوان شده است. رینگ سه تکه ای پی یو آی ال جی ۰۶ با رنگ مشکی مات در قسمت میانی و قرمز آتشین براق برای سایر قسمت ها، در اندازه ۲۰ اینچ ارائه و با عمق متغیر در چرخ های جلو و عقب شده است. در این میان تجهیزات سیستم ترمز برمبو هماهنگی بسیار زیبایی با رینگ ها ایجاد کرده است.

 منبع: پول نیوز| نویسنده: مازیار دانیالی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا