محدودیتی در ارائه پهنای باند به اپراتورها و شرکت‌های ارتباطی نداریم

موبنا، لیلا محمدنظامی – محمود واعظی در مراسم هشتاد و هشتمین سالگرد تاسیس دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات اظهار داشت: اولویت امسال ما توسعه محتوا و اپلیکیشن خواهد بود و باید همه کشور در این نهضت سهیم باشند. از سوی دیگر طبق عمل به منویات مقام معظم رهبری که حدود دو هفته گذشته در …

موبنا، لیلا محمدنظامی – محمود واعظی در مراسم هشتاد و هشتمین سالگرد تاسیس دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات اظهار داشت: اولویت امسال ما توسعه محتوا و اپلیکیشن خواهد بود و باید همه کشور در این نهضت سهیم باشند. از سوی دیگر طبق عمل به منویات مقام معظم رهبری که حدود دو هفته گذشته در خصوص توسعه محتوای بومی مطرح کردند، فعالیت ما در این راستا ادامه پیدا خواهد کرد تا بتوانیم خدمات موردنیاز مردم را با محتوای بومی ارائه کنیم.
وی همچنین با اعلام موافقت برای سراسری شدن دانشکده علمی کاربردی مخابرات گفت: به رغم موافقت ما، اما وزارت علوم نسبت به این موضوع سختگیری دارد.
واعظی با تاکید بر اینکه توسعه کشور منوط به آموزش بوده و یکی از مولفه‌های اساسی کشور در حوزه رشد و شکوفایی، آموزش است خاطرنشان کرد: بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات به شدت به آموزش نیاز دارد و در این زمینه باید این بخش را ارتقا دهیم.
واعظی
وی با اشاره به اینکه تا حدود ۲ سال پیش جایی که بتواند آموزش کل حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را دربرگیرد خالی بود، افزود: زمانی که به وزارت ارتباطات آمدم از اینکه دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات همزمان با واگذاری شرکت مخابرات ایران واگذار شد، تعجب کردم چرا که طبق اصل ۴۴ قانون اساسی شرکت مخابرات ایران که به نوعی فعالیت اقتصادی داشت باید به بخش خصوصی واگذار می‌شد، اما هدفگذاری دانشکده مخابرات سودآوری نبود و بررسی‌های ما نشان داده است که این واگذاری به غلط و با سلیقه شخصی یک وزیر انجام شده است.
واعظی ادامه داد: همچنین طبق بررسی‌ها مشخص شد که قانون اصل ۴۴ وزارت ارتباطات را ملزم به واگذاری دانشکده مخابرات نکرده بود و ما بر اساس اسناد قانونی موفق شدیم این دانشکده را بار دیگر به وزارت ارتباطات بازگردانیم.
وی با انتقاد از اینکه متاسفانه فارغ‌التحصیلان حوزه آی سی تی مهارت لازم را نداشته و تنها درس تئوری دیده‌اند، گفت: باید جایی وجود داشته باشد که به عنوان مرجع بتواند به صورت کاربردی فناوری اطلاعات و ارتباطات را آموزش دهد. به همین علت ارتقای دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات در دستور کار قرار دارد، در همین حال برنامه‌ریزی برای تامین زنجیره صنعت تا دانشگاه و ایده تا محصول انجام گرفته و علاقه‌مندیم این دانشکده به این اهداف برسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا