کیفیت برق ایران در تراز اول جهان است

موبنا – ظهر امروز «منجی مرزوق» وزیر انرژی و معادن تونس به همراه هیئتی به وزارت نیروی ایران آمد و دیداری یکساعته با «حمید چیت چیان» وزیر نیروی ایران داشت. این عضو کابینه دولت تونس پس از این دیدار در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار داشت: بسیار خرسندیم که امروز در ایران حضور داریم …

موبنا – ظهر امروز «منجی مرزوق» وزیر انرژی و معادن تونس به همراه هیئتی به وزارت نیروی ایران آمد و دیداری یکساعته با «حمید چیت چیان» وزیر نیروی ایران داشت.

این عضو کابینه دولت تونس پس از این دیدار در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار داشت: بسیار خرسندیم که امروز در ایران حضور داریم و می توانیم از توانمندی های این کشور بازدید کنیم.

وی افزود: ما پیش از این با بررسی های دقیقی که روی ظرفیت های ایران انجام دادیم متوجه شدیم که ایران از نظر تأمین تجهیزات نیروگاهی و تولید برق توانمندی بسیار زیادی دارد و ما مایلیم که در این زمینه همکاری های مشترکی با ایران داشته باشیم.

وزیر انرژی و معادن تونس با بیان اینکه کشور تونس نیاز روزافزون به افزایش ظرفیت تولید برق دارد، گفت: کیفیت برق ایران در سطح تراز اول جهانی است و تونس نیازمند همکاری ایران در تولید برق است.

وی ادامه داد: سالانه نیاز تولید برق تونس افزایش می یابد و ما امیدواریم بتوانیم با تعریف همکاری های مشترک، از توان فنی و مهندسی ایران در ساخت نیروگاههای برق در کشور تونس بهره بگیریم.

مرزوق تصریح کرد: اختلاف جالبی که بین تونس و ایران وجود دارد این است که ما به برق با عنوان کهربا نام می بریم که لغتی ایرانی الاصل است و شما در ایران از کلمه برق استفاده می کنید که لغتی عربی است.

 منبع: تسنیم 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا