بازنشستگان فولاد با وجود مصوبه مجلس هنوز حقوقی دریافت نکرده‌اند

موبنا – نمایندگان مردم در خانه ملت در راستای مشکلات متعدد بازنشستگان فولاد ۱۸۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد اختصاص دادند و دولت را مکلف به انجام آن کردند،این مصوبه در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۹۵ کل کشور با الحاق متنی به تبصره ۷ این لایحه بررسی و مورد …

موبنا – نمایندگان مردم در خانه ملت در راستای مشکلات متعدد بازنشستگان فولاد ۱۸۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد اختصاص دادند و دولت را مکلف به انجام آن کردند،این مصوبه در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۹۵ کل کشور با الحاق متنی به تبصره ۷ این لایحه بررسی و مورد موافقت قرار گرفت.

براین اساس در متن الحاق شده به تبصره ۷ آمده است: به منظور رد بخشی از دیون دولت به صندوق بازنشستگی فولاد، دولت مکلف است نسبت به تأدیه ۱۸ هزار میلیارد ریال از محل درآمدهای عمومی دولت در سال ۱۳۹۵ اقدام نماید تا نسبت به پرداخت حقوق بازنشستگان اقدام شود. رقم مزبور در حساب های فیمابین دولت و صندوق یاد شده منظور می گردد. بند مذکور جایگزین جدول ۱۸ پیشنهادی دولت می گردد.

اما در حالی دومین ماه سال ۹۵ به پایان می‌رسد که بازنشستگان حقوق فروردین خود را هنوز دریافت نکرده و حقوق اسفند ماه آنها در دو قسط واریز شد.۵۰ درصد حقوق اسفند ۹۴ کارگران روز گذشته ۲۷ فروردین واریز و ما بقی حقوق اسفند ماه در ۱۰ اردیبهشت با ۴۱ روز تاخیر تسویه شد.

همچنین در حالی اکبر نوروزی، مدیر عامل صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد از حل مشکلات مالی صندوق در آینده خبر داده بود که همچنان حقوق این قشر در محاق است.

اکبرنوروزی، مدیر عامل صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد پیش از این بیان کرده بود: با تدبیر دولت و همکاری نمایندگان مجلس تأمین حقوق مستمری سال جاری از محل مطالبات صندوق از دولت در بودجه ۹۵ و از ردیف درآمدهای عمومی دولت مصوب وهمچنین با ارائه پیشنهادات موثر و کارشناسی شده از طرف دولت در برنامه ششم پیش بینی لازم جهت آینده صندوق و حل کامل مشکلات آن گردیده است.

 منبع: تسنیم 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا