زمان واریز یارانه نقدی اردیبهشت و حذف سه دهك پردرآمد

موبنا – مبلغ اين واريز همچون گذشته ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است كه در موعد مقرر قابل برداشت است. واريز يارانه از ابتدا برای افرادی بود كه دارای درآمد ماهانه اندكی بودند، اما اين امر محقق نشد و اين مبلغ به تمام اقشار جامعه در نظر گرفته شد، مبلغی كه بودجه زيادی را به …

موبنا – مبلغ اين واريز همچون گذشته ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است كه در موعد مقرر قابل برداشت است.

واريز يارانه از ابتدا برای افرادی بود كه دارای درآمد ماهانه اندكی بودند، اما اين امر محقق نشد و اين مبلغ به تمام اقشار جامعه در نظر گرفته شد، مبلغی كه بودجه زيادی را به خود اختصاص می داد.

بر همين اساس می توان گفت كه پرداخت اين مبلغ از ابتدا تا كنون با اما و اگرهای متعددی همراه بود و از آن زمان تا كنون بسياری از افراد از گردونه دريافت يارانه حذف شدند و با توجه به اظهارات ميدری معاون رفاهی وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعی به دليل نبود بانك جامع اطلاعاتی در حذف يارانه بگيران اشتباهاتی نيز صورت گرفته است و افرادی كه حتی كمتر از يك ميليون تومان درآمد داشتند نيز حذف شدند.

اما در آخرين اقدام و با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی و علی رغم مخالفت دولت، پرداخت يارانه به سه دهك پردرآمد در اين ماه لغو می شود و بودجه باقی مانده به اشتغال جوانان اختصاص پيدا می كند.

محمدرضا پورابراهیمی سخنگوی كمیسیون تلفیق مجلس شوری اسلامی در خصوص حذف ۲۴ میلیون یارانه بگیر در سال۹۵، اظهار داشت: با توجه به بررسی تبصره ۱۴ موضوع هدفمندی یارانه ها در جلسه كمیسیون تلفیق با نظر موافق دولت به اجماع رسیدیم كه بخشی از منابع نقدی كه حذف آن برای دهك های پردرآمد جامعه مشكلی ایجاد نمی كند به حوزه اشتغال و تولید اختصاص داده شود.

وی گفت: بر همین اساس حذف ۳ دهك پردرآمد از لیست یارانه بگیران در سال ۹۵ به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید.

سخنگوی كمیسیون تلفیق مجلس شوری اسلامی با بیان اینكه ۷۰ درصد از جمعیت كشور همانند سابق یارانه خود را دریافت می كنند، تصریح كرد: بر اساس این مصوبه۳ دهك پردرآمد به تشخیص دولت و محورهایی كه در مصوبه كمیسیون تلفیق مطرح شدند از لیست یارانه بگیران ۹۵ حذف می شوند.

پورابراهیمی اظهار داشت:بر اساس پیش بینی ما در صورتی كه دولت تا پایان سال حذف یارانه بگیران را با دقت انجام دهد بالغ بر ۱۰ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان از منابع آزاد شده و به حوزه اشتغال و تولید اختصاص داده می شود.

وی ادامه داد: در همین راستا ۳۰ درصد از منابع آزاد شده در بخش خوداشتغالی با اولویت افراد تحت پوشش كمیته امداد، بهزیستی، فارغ التحصیلان دانشگاهی و مجموعه ای كه قانون مقرر كرده است اختصاص پیدا می كند.

وی گفت: با توجه به اینكه اشتغال چالش اصلی مردم و از جمله مباحث اقتصادی كشور است، نمایندگان مجلس موافق هستند كه منابع آزاد شده از حذف یارانه بگیران بیشتر در بخش تولید، اشتغال و رونق اقتصادی هزینه شود.

هرچند با توجه به اظهارات عيسی منصوری معاون اشتغال و توسعه كارآفرينی وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعی سال گذشته نيز مقرر شده بود از لایحه بودجه سال ۹۴ حدود ۴ هزار میلیارد تومان از محل منابع حاصل از اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها جهت یارانه تولید و اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی اختصاص داده شود، اما نشد.

اما اميدواريم هم اكنون كه بر اساس برنامه ريزی ها و حذف سه دهك پر درآمد از ليست، مبالغ بسياری از بودجه دولت آزاد می شود مبالغ موجود صرف اشتغال شود، چرا كه از يكشنبه زمان تحقق قول و قرار های دولت و بهارستانی ها با مردم فرا می رسد و انتظار جوانان جويای كار دوچندان می شود.

 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا