دایی: «یا علی» گفتند و زیر حرف‌شان زدند

موبنا – علی دایی بعد از تساوی تیمش برابر استقلال در آخرین هفته رقابت‌های لیگ برتر گفت: ما باید بازی را در همان نیمه نخست تمام می‌کردیم. روی بدشانسی بازی تساوی کشیده شد. به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم که فصل پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشتند. جا دارد از همه کسانی که در …

موبنا – علی دایی بعد از تساوی تیمش برابر استقلال در آخرین هفته رقابت‌های لیگ برتر گفت: ما باید بازی را در همان نیمه نخست تمام می‌کردیم. روی بدشانسی بازی تساوی کشیده شد. به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم که فصل پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشتند. جا دارد از همه کسانی که در کنار ما بودند تشکر کنم.

وی افزود: ما در این فصل خیلی سختی کشیدیم. نسبت به دو سال قبل بهتر امتیاز جمع کردیم و با توجه به همه موانعی که داشتیم، نتیجه بدی نگرفتیم. تیم ما با توجه به شرایطی که داشت خوب نتیجه گرفته است. فوتبالی که بازیکنان من ارائه کرده اند، نشان می دهد که چقدر به لحاظ فنی پیشرفت کرده اند.

سرمربی صبای قم در پاسخ به این سوال که چه مشکلاتی در صبا وجود داشته است، بیان کرد: ما مشکلات زیادی داشتیم. بازیکنان ما ۵۰ درصد پولشان را گرفته‌اند. این در مقایسه با سایر تیم‌ها یعنی هیچ چیز نمی گرفتند. شما نگاه کنید، تیم ما جزو متوسط پایین‌ها در دریافتی بوده و قرارداد بازیکنان کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان بوده است. ما ابتدای فصل ۷ بازیکن خود را از دست دادیم. حداقل ۴-۵ نفر از آنها می توانستند به ما کمک کنند. بازیکنان من کار بزرگی کرده‌اند ولی کسانی که یا علی به ما گفتند و دست به من دادند و تیم را تنها گذاشتند، باید جوابگو این بازیکنان باشند. اگر کسی وجدان داشته باشد نمی‌تواند زیر یاعلی خود بزند و تیم را ول کند. حالا باید ببینیم که می‌توانیم حق و حقوق بازیکنان را بگیریم.

وی اضافه کرد: ما دو روز پیش خواستیم به جامعه ورزش نشان دهیم که چقدر در تنگنا هستند. آنها پولشان را نگرفته بودند. قرارداد بازیکنان تیم من ۲۰ درصد قرارداد برخی تیم‌ها است ولی آنها نیمی از این پول را هم نگرفتند. شاید یک کسی مثل من درآمد دیگری هم داشته باشد اما خیلی‌های دیگر این درآمد را ندارند و دچار مشکل می‌شوند.

دایی در پاسخ به این سوال که سال بعد هم در صبا می‌ماند یا نه، گفت: شما به سوال من جواب دهید، مالک باشگاه ما کیست؟ متاسفانه مالک باشگاه وسط راه رفته است. فوتبال جای کسانی نیست که وسط کار بروند. فلسفه آمدن آقایان به فوتبال چیست و چرا می روند؟ البته من جواب را خیلی خوب می‌دانم و لازم باشد جواب را هم می‌دهم ولی متاسفانه بدون گزینش کردن و گرفتن تعهدات لازم، تیم را به کسی می‌دهند که می‌دانم خبری از آنها نیست. متاسفانه مصاحبه‌هایی می‌گیرند که من را مقابل مالک باشگاه قرار می دهد. باید از این آقایان پرسید که چرا به فوتبال می‌آیند؟

او ادامه داد: کسی از صبا توقع قهرمانی و سهمیه دارد؟ برخی از کسانی که برای ما در هفته اول لیگ به میدان رفتند، تنها دو جلسه با ما تمرین کردند. جز بازی با نفت تهران، هیچ دیداری را با اختلاف دو گل نباختیم. باید از تیم حمایت شود. باید از فردا دنبال این باشیم که تیم را آماده کنیم. برخی تیم‌ها از سه هفته قبل خود را آماده می‌کنند.

سرمربی صبا در پاسخ به این سوال که چرا رابطه‌اش با موسوی بد شده است، گفت: من موسوی را نمی شناختم و یک دوست مشترک او را به من معرفی کرد. ما اگر قولی بدهیم و روی کاغذ نیاوریم هم به آن پایبندیم و فکر می‌کردیم این آقایان هم مثل ما هستند ولی اینطور نبود. آنها به ما گفتند ۳ میلیارد تومان در صورت اینکه ما در کورس قهرمانی باشیم، به ما کمک می‌کنند ولی ۴۳۰ میلیون تومان که خرج کردیم را به زور از او گرفتیم. یک سال، یک ریال بابت لباس‌هایی که این تیم پوشیده نداده‌اند. برای رهن خانه ماچادو فقط ۱۰ میلیون تومان داده اند. کجای تهران با ۱۰ میلیون تومان به کسی خانه می‌دهند؟ خودم روی آن پول گذاشتم و خانه گرفتم. من باید به ماساژور و تدارکات از جیب خودم پول بدهم؟ یک روز می‌گوید من در کنار تیم هستم و یک روز می‌گوید تیم نمی‌خواهم و یک روز می گوید مالک هستم. اگر مالک هستید پول بازیکنان را بده. اگر اسپانسر هستید، به چه اجازه‌ای درباره بازیکن و مربی من حرف می زنید؟ متاسفانه استاندار قم چنین اجازه‌ای را به او می دهد. آقایان به هوای دیگر می آیند. کی فوتبال ما از این مسائل پاک می‌شود. برخی از این آقایان از فلان بانک فلان مبلغ وام می‌گیرند. پولی که برخی از این‌ها می‌گیرند پول گرداندن سه تیم است.

وی ادامه داد: به مصاحبه این آقایان نگاه کنید. من تازه تیمم را شناخته‌ام و می‌دانم چه کسی را بیاورم. من چند ماه وقت دارم که تیم را آماده کنم. متاسفانه آنها به بازیکنان من بی احترامی می‌کنند و کسی پاسخگو نیست. با کوچکترین داشته‌ها جلو آمده ایم و کار کرده ایم.

دایی در پاسخ به این سوال که آیا صبا را می خرد، گفت: من نمی توانم چیزی بگویم. باید تکلیف این تیم باید مشخص باشد. باید هدفش مشخص شود. من یکسال با بازیکنانم کار کرده ام. می شود سال بعد بهتر از این هم باشیم.

وی درباره قهرمانی استقلال خوزستان گفت: این تیم خیلی زحمت از ابتدای فصل کشید و همیشه در صدر جدول بود. آنها کمترین گل خورده را دارند و ویسی سرمربی این تیم مربی با علمی است. این تیم سه سال دست ویسی بود و می‌تواند درس بزرگی به خیلی از مدیران بدهد تا به مربیان خود فرصت دهند و تفکر خود را در تیم جا بیندازند. این مسئله می‌تواند باعث موفقیت تیم‌ها شود. درباره پرسپولیس هم بگویم که این تیم باید دو سال قبل قهرمان می‌شد. ما همه آن اتفاقات را فراموش کردیم. بدون اینکه هیچ حمایتی شویم، کار کردیم. ما آن سال قهرمانی را در بازی با نفت از دست دادیم و اگر آن بازی مساوی هم می‌شد، قهرمانی در اختیار ما بود.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا