زنان با لباس شنا در سواحل جزیرۀ عربستانی!

موبنا – انتشار تصاویری از گردشگران در “تیران”، با سر و وضعی که مغایر قوانین عربستان به حساب می آید، واکنش های منفی کاربران شبکه های اجتماعی را به دنبال داشته است. کاربران عربستانی با اشاره به اینکه این جزیره اکنون در مالکیت عربستان است، خواستار اجرای قوانین عربستان دربارۀ گردشگران شده اند. جزیرۀ “تیران” …

موبنا – انتشار تصاویری از گردشگران در “تیران”، با سر و وضعی که مغایر قوانین عربستان به حساب می آید، واکنش های منفی کاربران شبکه های اجتماعی را به دنبال داشته است.

کاربران عربستانی با اشاره به اینکه این جزیره اکنون در مالکیت عربستان است، خواستار اجرای قوانین عربستان دربارۀ گردشگران شده اند.

جزیرۀ “تیران” به تازگی از سوی مصر به عربستان واگذار شده است.
این انتقادات در حالی مطرح می شود که برخی از مسئولان عربستانی برای توجیه وضعیت گردشگران در “تیران” گفته اند: «این جزیره هنوز در مالکیت مصر است و کار انتقالش به عربستان نهایی نشده است»!
پس از توافق عربستان و مصر برای واگذاری دو جزیرۀ “تیران” و “صنافیر” به عربستان، گردشگران مصری، عرب و خارجی با پرسش ها و ابهامات زیادی دربارۀ سرنوشت گردشگری این جزیره ها در سایۀ حاکمیت عربستان رو به رو شده اند. با وجود این، پس از اعلام واگذاری این جزیره ها به عربستان نیز ده ها تور گردشگری با وضعیت سابق در این جزیره ها برگزار شده است!
جزیرۀ “تیران” خالی از سکنه است و تنها تعدادی از نیروهای پاسدار صلح بین المللی در آن حضور دارند که روزانه به وسیلۀ بالگرد به جزیره منتقل می شوند.

اقدام دولت مصر در واگذاری این جزایر به عربستان در جریان سفر ملک سلمان به قاهره، با اعتراضها و واکنشهای شدیدی از سوی مردم مصر همراه شد.

 منبع: شهرخبر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا