نامه ۳۰ بازیگر زن‌ ‌‌به نفع سینما‌ نیست

موبنا – حجت‌الله ایوبی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جشنواره ملی فیلم کوتاه “ارزش” گام مهمی در مسیر ارتقا فرهنگ و هنر ایران برداشته است، اظهار داشت: با توجه استقبال مردم از این جشنواره و وجود استعدادهای هنری و فرهنگی برتر در زنجان، این استان لایق برگزاری قوی‌ترین و تاثیرگذارترین جشنواره‌هاست. وی …

موبنا – حجت‌الله ایوبی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جشنواره ملی فیلم کوتاه “ارزش” گام مهمی در مسیر ارتقا فرهنگ و هنر ایران برداشته است، اظهار داشت: با توجه استقبال مردم از این جشنواره و وجود استعدادهای هنری و فرهنگی برتر در زنجان، این استان لایق برگزاری قوی‌ترین و تاثیرگذارترین جشنواره‌هاست.

وی نخستین گام برای بهبود وضعیت سینما را ساخت فیلم‌های خوب و باکیفیت اعلام کرد و گفت: مردم با ساخت فیلم باکیفیت و خوب در سینماها حضور می‌یابند و این استقبال عمومی حاکی از بکارگیری تمامی توان فیلم‌سازان برای خلق آثار هنری مردم‌پسند است.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه برخلاف استقبال مردم از سینما تعداد صندلی‌های سینماها کافی نیست بر افزایش تعداد صندلی‌های سینما تاکید کرد.

وی با اشاره به ساخت ۱۰۰ سالن سینما در سال قبل و ساخت ۱۰۰ سالن دیگر در سال ۹۵ توسط بخش خصوصی عنوان کرد: برای راه‌اندازی نهضت ساخت سینما باید نسبت به ترغیب بخش خصوصی اقدام کنیم.

ایوبی با بیان اینکه در شهرهای بزرگ صاحبان مجتمع‌های تجاری بزرگ در ایجاد سینما در داخل مجموعه خود ابراز تمایل کرده‌اند و یا این احساس نیاز در آنها در حال به وجود آمدن است، خاطرنشان کرد: امیدواریم نهضت ساخت سالن که در بخش خصوصی کلان‌شهرها جریان یافته است به استانهای کوچک نیز برسد.

وی در مورد نامه اعتراضی ۳۰ بازیگر زن سینما خطاب به معاون سیما گفت: اطلاع دقیقی از این موضوع ندارم اما اینگونه حاشیه‌ها به نفع سینمای کشور نیست و باید از این گونه حواشی اجتناب کرد و امیدواریم اهالی فرهنگ و هنر و شورای صیانت مقابل اینگونه مسائل ایستادگی کرده و از سوء‌استفاده‌های احتمالی افراد فرصت‌طلب جلوگیری کنند.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به ساخت سینماهای کوچک در کشور افزود: این امر مربوط به چندین سال قبل است بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در نظر داریم تا سینماهای سیار در مناطق هدفی که به امکان دسترسی به سینما را ندارند استقرار یابند.

 منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا