حبس تعلیقی برای قربانی دروغین داعش

موبنا -به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک معلم یهودی فرانسوی که متهم است چند روز پس از حملات پاریس به دروغ خود را قربانی اقدامات ضدیهودی معرفی کرده بود پنجشنبه در مارسی به شش ماه حبس تعلیقی محکوم شد. در ماه نوامبر، یعنی چند روز پس از حملاتی که به کشته شدن ۱۳۰ نفر در پاریس …

موبنا -به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک معلم یهودی فرانسوی که متهم است چند روز پس از حملات پاریس به دروغ خود را قربانی اقدامات ضدیهودی معرفی کرده بود پنجشنبه در مارسی به شش ماه حبس تعلیقی محکوم شد.

در ماه نوامبر، یعنی چند روز پس از حملاتی که به کشته شدن ۱۳۰ نفر در پاریس منجر شد، او مدعی شده بود با چاقو مورد حمله سه مرد وابسته به گروه تروریستی داعش قرار گرفته است.
«آندره ریبس» دادستان مارسی اعلام کرد: « واقعیت این است که او برخلاف آنچه ادعا می کند ، مورد حمله قرار نگرفته است.»

وی در این باره به تردیدهایی که افراد دخیل در این پرونده از جمله آتش نشانان ، پزشکان ، کارشناسان مطرح کرده اند ،‌تاکید کرد و گفت دادستانی در این خصوص تحقیق بسیار جدی انجام داده است.

نماینده دادستان مارسی با اشاره به مشکلات خانوادگی به عنوان انگیزه اصلی دروغ گویی این معلم یهودی گفت: « من هرگز زخم های واقعی با سلاح سرد مانند این زخم ها مشاهده نکرده ام.»

این مرد پنجاه ساله که در مدرسه ای یهودی تاریخ و جغرافی درس می دهد بارها حمله ادعایی به خود را در برابر رسانه ها ،‌در کنار مقامات جامعه یهودیان مارسی مطرح کرده و حتی زخم های ساختگی روی شکم و بازوی خود را به رسانه ها نشان داده است.

این دروغگویی او موجی از تاثر و نفرت در فرانسه به وجود آورده و حتی فرانسوا اولاند رئیس جمهوری این کشور را وادار کرده بود که « واکنشی وحشتناک و بی رحمانه » را درخواست کند.

 منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا