دیدار محسن رضایی با مراجع و آیات عظام در قم

موبنا -در این دیدارها که موضوعاتی درباره مسائل سیاسی و اقتصادی و همچنین تحولات منطقه مطرح شد دبیر مجمع تشخیص مصلحت نطام با تبریک سالروز میلاد امام حسین (ع) و امام زین العابدین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع)، دیدار با مراجع را توفیقی برای خویش خواندند. دیدار محسن رضایی با آیت الله صافی گلپایگانی سرلشکر …

موبنا -در این دیدارها که موضوعاتی درباره مسائل سیاسی و اقتصادی و همچنین تحولات منطقه مطرح شد دبیر مجمع تشخیص مصلحت نطام با تبریک سالروز میلاد امام حسین (ع) و امام زین العابدین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع)، دیدار با مراجع را توفیقی برای خویش خواندند.

دیدار محسن رضایی با آیت الله صافی گلپایگانی

سرلشکر محسن رضایی در این دیدار با اشاره به وضعیت مدافعان حرم، حمایت علمای حوزه های علمیه از جبهه مقاومت در برابر صهیونیسم و تروریست های تکفیری را راهگشا و حیاتی خواندند.

آیت الله العظمی صافی فرمودند: مسوولان کشور در رعایت مسایل دینی باید اهتمام کامل بورزند. سقط جنین درکشور زیاد شده است باید جلوی اینکار گرفته شود .

ایشان همچنین درباره مسایل منطقه گفت : از برخی مسائل عراق و سوریه نگران هستم. اگر گروه های شیعه اختلاف کنند تکفیری ها سؤ استفاده می کنند. بنابراین باید با وحدت در برابر نفاق و گروه های تکفیری ایستاد.دکتر رضایی صبح امروز برای یک سفر دوروزه به قم سفر کرده، و علاوه بر دیدار با مراجع و علمای قم، فردا سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه این شهر خواهد بود.

دیدار رضایی با تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه مصومعه (س)

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با تبریک اعیاد شعبانیه، از اقدامات انجام شده در آستان مقدس حضرت معصومه (س) تشکر و قدردانی کرد و به تشریح رویدادهای کشور و تازه ترین وضعیت جبهه مقاومت پرداخت.

در این دیدار آیت الله سعیدی با اشاره به زحمات آیت الله مسعودی و مولایی در آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) گزارشی از روند طرح های عمرانی و گسترش شبستان های حرم مطهر ارائه کرد.

آیت الله سعیدی با قدردانی از حضور دکتر رضایی در شهر قم با اشاره به مراجعات مردمی به مراجع عظام تقلید، بر توجه و اهتمام به نظرات و دیدگاه های ایشان در فعالیت های اجرایی تاکید کرد.

دیدار رضایی با آیت الله گرامی قمی

محسن رضایی در این دیدار دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تحلیل اوضاع سوریه و منطقه گفت: مقام معظم رهبری تحلیل بسیار دقیقی از اوضاع منقطه، جهان اسلام و منافع ملی ما دارند.

اکنون دشمنان جهان اسلام و برخی کشورهای منطقه، در موضوع سوریه با یکدیگر هم قسم شدند و به هر شکل به عناصر تکفیری و تروریست کمک می کنند.

دکتر رضایی با اشاره به جایگاه ویژه مراجع عظام تقلید در تاریخ معاصر ایران افزود: نظرات مرجعیت به عنوان رکن مقوم اعتقادات مردم باید مورد احترامو توجه مسوولین قرار گیرند.

در ادامه آیت الله گرامی فرمودند: سوریه برای ایران به مانند خاکریز اول است و نباید اجازه دهیم که دشمن به مرزهای ما نزدیک شود.

ایشان به وجود برخی مشکلات اقتصادی و نیز تلاش هایی که در جهت اختلاف افکنی بین شیعیان و برادران اهل سنت می شود به عنوان یکی از دغدغه های خویش نام برد و بر لزوم پاسخگویی به شبهات دینی و فرهنگی تاکید کرد.

دیدار محسن رضایی با آیت الله شیخ محمدجواد فاضل لنکرانی

در این دیدار دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تبریک اعیاد شعبانیه از مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی و همراهی ایشان با حضرت امام ومقام معظم رهبری تجلیل کردند. دکتر محسن رضایی همچنین از فعالیت های جدید علمی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) استقبال کردند .

در این دیدار آیت الله فاضل لنکرانی با ارائه گزارش و تقدیم برخی از کتب پژوهشی این مرکز، به سفر اخیر هیات های علمی از اروپا برای آشنایی با دیدگاه های جهان اسلام به قم اشاره کرد و گفت: اخیرا هیات هایی از واتیکان، آلمان و روسیه به این مرکز آمده اند و در نشستی با موضوع کرامت انسانی در فقه شیعه و مسیحیت شرکت کرده اند. برخی از این متفکرین در این نشست به موفقیت های جمهوری اسلامی در برقراری پیوند دین و حکومت اذعان داشتند.

آیت الله فاضل لنکرانی به عدم اطلاع مسیحیان به مذهب شیعه اشاره کرده و بیان داشت به محض اطلاع آنها از توجهات ائمه معصومین به مسایل انسانی بسیار خوشحال می شوند.

دکتر رضایی گفت: جنابعالی به کسانی که از اروپایی ها به اینجا می آیند یادآوری کنید که تکفیری ها در اروپا در حال رشد و نمو هستند و آن هم در مساجد و مراکز متعددی در اروپا و آمریکا که با پول های وهابیت و آل سعود گردانده می شود، جذب می شوند و جوانان مسلمان را شتشوی مغزی می دهند و روانه اردوگاه های تروریستی می کنند و سران اروپا و آمریکا و صمیمانه ترین روابط را با حکام سعودی دارند.

سرلشکر محسن رضایی گفت: مدل ولایت فقیه، تجمیع رهبری قدرتمند یک فقیه عادل و رجوع به آرای مردم است که حکومت های متحجر منطقه نسبت به آن احساس خطر می کنند.

دیدار محسن رضایی با آیت الله محمد مومن

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با اشاره به سوابق موثر آیت الله مومن در شورای نگهبان، برای ایشان سلامت و طول عمر با برکت آرزو کرد.

دکتر محسن رضایی در ادامه با تشریح شرایط روز کشور و منطقه، بر نقش بی نظیر روحانیت معظم در تبلور خودباوری ملی و وحدت آحاد جامعه تاکید کرد و گفت: علما و روحانیت در تاریخ معاصر با احساس تکلیف ، به مسوولیت خود در هدایت جامعه و ارشاد مسوولان عمل نموده اند و در شرایط خطیر کنونی،بیش از هر زمانی به روشنگری های علما در هدایت جامعه ومسایل فرهنگی نیاز داریم.

دیدار محسن رضایی با آیت الله سید عباس مدرسی یزدی

در این دیدار دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در موضوع برجام منتظر هستیم که ببینیم که چه چیزی از این توافق به ملت ایران می رسد. آمریکایی ها هم اکنون به بانک های جهان، فشار وارد می کنند که مبادلات بانکی با ایران را به حالت عادی بر نگردانند.

سرلشکر محسن رضایی در ادامه به پیشرفت های صنعت دفاعی و موشکی ایران اشاره کرد و افزود: دقت موشک های ایرانی به چشمگیری رسیده اند و در فواصل ۲۰۰۰ کیلومتری با خطای کمتر از ده متر می توانند به اهداف اصابت کنند. ما آرزو می کنیم که در همه ابعاد زندگی مردم، از جمله اقتصاد و معیشت مردم به همین پیشرفت می رسیدیم و به توسعه متوازن و پایدار می رسیدیم.

دکتر رضایی با اشاره به تاریخچه گسترش جریانهای تکفیری در سالهای اخیر در منطقه گفت: مدافعان حرم با ایثار جان خود در مقابل این جریان ها ایستاده اند. علمای تشیع نیز باید در جبهه فکر و فرهنگ، به دفاع از این رزمندگان بپردازند و مردم را با تفکر انحرافی در جهان اسلام آشنا کنند.

گفتنی است دکتر محسن رضایی فردا به مناسبت روز پاسدار و در سالگرد عملیات بیت المقدس در جمع نمازگزاران نماز جمعه شهر قم پیرامون مسائل روز کشور و منطقه به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

محل برگزاری نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلی قدس شهر مقدس قم خواهد بود.

 منبع: تابناک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا