معرفی دوربین های ارزان قیمت زیر ۴۰۰ هزار تومانی در بازار

موبنا، لیلا محمدنظامی – به گفته منابع بازاری، با وجود عرضه گسترده دوربین های حرفه ای در بازار هم اکنون بیشتر خریداران تمایل به دوربین های کامپکت که از هزینه ای پایین تری برخوردار هستند، دارند. کاهش قدرت خرید مردم باعث شده تا به خرید دوربین های کامپکت زیر ۴۰۰ هزار تومان روی آورند. Nikon …

موبنا، لیلا محمدنظامی – به گفته منابع بازاری، با وجود عرضه گسترده دوربین های حرفه ای در بازار هم اکنون بیشتر خریداران تمایل به دوربین های کامپکت که از هزینه ای پایین تری برخوردار هستند، دارند.
کاهش قدرت خرید مردم باعث شده تا به خرید دوربین های کامپکت زیر ۴۰۰ هزار تومان روی آورند.
Nikon Coolpix S01 Digital Camera با قیمت ۲۷۵ هزار تومان
COOLPIX_S01
این دوربین که در حقیقت از رده ی اولترا کامپکت یا بسیار فشرده است برای مشتریانی ساخته شده که بودجه ی خیلی کمی دارند یا به هر صورت نمی خواهند هزینه ی زیادی برای یک دوربین بکنند و البته چندان به دنبال عکاسی های جدی هم نیستند.
این دوربین مجهز به سنسور ۱۰ مگاپیکسلی CCD بسیار کوچک ۱/۳ اینچی است. یعنی همان اندازه ای که معمولا در بیشتر دوربین های تلفن های همراه استفاده می شود.
همچنین لنز آن نیز معادل ۲۹-۸۷ میلی متر می باشد که توانایی ارائه ی زوم ۳ برابر را دارد. این در حالیست که ابعاد خود دوربین فقط در حدود ۷۷X51X17 میلی متر می باشد و وزن آن نیز به ۹۶ گرم می رسد.
این دوربین مجهز به نمایشگر ۲.۵ اینچی لمسی ۲۳۰۰۰۰ نقطه ای می باشد و دارای باتری لیتیوم-یونی داخلی قابل شارژ است. همچنین ۷.۳ گیگابایت حافظه ی داخلی نیز دارد. در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.
Fujifilm FinePix JX550 Digital Camera با قیمت ۲۱۰ هزار تومان
فوجی فیلم دوربین‌های مدل «JX550» و «JX500» را از سری دوربین‌های ارزان‌قیمت خود معرفی کرد. این دو دوربین هم ازنظر ظاهری و هم ویژگی‌ها، دقیقاً شبیه هم هستند و تنها تفاوت آن‌ها این است که JX550 سنسور تصویر ۱۶ مگاپیکسلی و JX500 سنسور تصویر ۱۴ مگا پیکسلی دارد.
61ACSeL9LlS._SX425_
هر دو از لنزی با توانایی زوم ۵ برابر، نمایشگر ۲.۷ اینچی و توانایی ضبط ویدیویی ۷۲۰p HD بهره می‌برند. این دوربین با باتری و کارت حافظه، ۱۱۳ گرم وزن و ابعاد ۹۴ × ۵۶.۶ × ۲۱.۳ میلی‌متر دارد و یک کامپکت ظریف و کوچک محسوب می‌شود. این دوربین‌ها مناسب افرادی هستند که به دوربین کامپکت ارزان‌قیمت احتیاج دارند.
Samsung ES95 Digital Camera با قیمت ۲۴۹ هزار تومان
دوربین زیبای سامسونگ با نام ES95 که روانه بازار شده از یک سنسور CCD 16.2 مگاپیکسلی در کنار یک لنز پر سرعت با F/2.5 و بزرگنمایی ۵ برابر استفاده می‌کند.
همچنین این دوربین توانایی ثبت تصاویر ویدیویی را به صورت HD با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه دارد. این دوربین جمع و جور ۹۰ گرم وزن دارد و در ابعاد ۹۱.۶X55.2X17.5 میلی متر است.
africa-en_EC-ES95ZZDPRZA_523_Left-Angle_black_10029702073417
فاصله کانونی لنز این دوربین ۲۵-۱۲۵ میلیمتر و محدوده دیافراگم آن f/2.5-6.3 است. این دوربین دارای لرزشگیر تصویر و بزرگنمایی اپتیکال است.
حساسیت Samsung ES95 از ۸۰ شروع می شود و تا ۳۲۰۰ قابل تغییر است. صفحه نمایش این دوربین در اندازه ۲.۷ اینچ با دقت ۲۳۰۰۰۰ نقطه است.
تصاویر ضبط شده با این دوربین بر روی کارت حافظه Micro SD ذخیره می شود. از دیگر امکانات این دوربین می توان به تصویر زنده Live View، تکنولوژی تشخیص لبخند، تکنولوژی تشخیص چهره، فلاش داخلی و فوکوس حالت ماکرو اشاره کرد.
Fujifilm Instax mini 50S Digital Camera با قیمت ۳۸۹ هزار تومانی
اتفاقا اخیرا در یکی دو سال گذشته، پولاروید یک مدل جدید از این نوع دوربین های خود را نیز به بازار عرضه کرد. جالب است که فوجی فیلم هم مدلی به نام Instax Mini 50S را به بازار آورده که عملکردی این چنین دارد.
instax-mini-50s-camera-a81b-e1430404951858
به محض اینکه عکسی می گیرید، آن عکس از شیار کنار دوربین بیرون می آید. در حقیقت عملکرد بدین صورت است که کارتریجی شامل تعدادی فیلم مخصوص درون دوربین قرار می گیرد.
پس از گرفته شدن عکس، همان فیلم است که از شیار کناری بیرون می آید و پس از چند دقیقه قرار گرفتن در معرض نور، کم کم عکس ظاهر می شود.
عکس ها در سایز ۶X4 سانتی متر هستند. این دوربین که مانند سایر دوربین‌های این سری دارای قابلیت چاپ عکس رنگی به صورت فوری بوده و البته دارای امکان یادداشت پیغام در زیر تصاویر چاپ شده نیز است.
این دوربین دارای زمان‌سنج داخلی یا Self- Timer است.
به بیان دیگر، با یک‌بار فشردن شاتر، می‌توانید دو عکس را ثبت کنید. فلاش خودکار این دوربین، امکان عکاسی در نورکم را فراهم می‌کند و در حالت عکاسی با فلاش، سرعت شاتر را به صورت خودکار تنظیم می‌کند.
لنز دوربین ۶۰ میلی‌‌متری با دو عنصر اپتیکی و از نوع Fujinon با دیافراگم f/12.7 بوده ودارای امکان فوکوس از ۳۰ سانتی‌متری تا بی‌نهایت را است. چشمی یا Viewfinder دوربین دارای بزرگ‌نمایی ۰.۳۷x است.
Samsung ST69 Digital Camera با قیمت ۲۵۵ هزار تومان
دوربین «ST69» محصول شرکت «سامسونگ» است. سامسونگ، شرکت خوشه‌ای کره‌ای و چندملیتی می‌باشد، که از تعداد زیادی شرکت تابعه، زیرمجموعه و فرعی تشکیل‌شده است. این شرکت‌ها در صنایع مختلف فعالیت می‌کنند.
Samsung ST69 Digital Camera
این دوربین ۱۰۱ گرم وزن و در ابعاد ۹۰.۵ × ۵۲.۶ × ۱۷ میلی‌متر است. در این دوربین از حسگر CCD با دقت ۱۴.۲ مگاپیکسل و ابعاد ۱/۲.۳ اینچ استفاده‌شده است.
لنز این دوربین بافاصله کانونی ۲۵-۱۲۵ میلی‌متر و بزرگنمایی ۵ برابر اپتیکال دارای لرزشگیر دیجیتالی تصویر است. حداقل فاصله فوکوس نرمال این دوربین ۸۰ سانتیمتر و در حالت ماکرو ۵ سانتیمتر است.
دوربین ST69 با رزولوشن HD با حداکثر سرعت فیلم ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری می‌کند. حساسیت این دوربین از ۸۰ شروع می‌شود و تا ۳۲۰۰ قابل‌تغییر است.
صفحه‌نمایش دوربین ST69 از نوع LCD در اندازه ۲.۷ اینچ با دقت ۲۳۰۰۰۰ نقطه است. از دیگر امکانات این دوربین می‌توان به زمان‌سنج خودکار ۲ و ۱۰ ثانیه، تصویر زنده Live View و فلاش داخلی با برد ۳.۵ متر اشاره کرد.
تصاویر ضبط‌ شده این دوربین بر روی کارت حافظه Micro SD HC, Micro SD ذخیره می‌شود.
Samsung WB30F Digital Camera با قیمت ۳۶۳ هزار تومان
دوربین WB30F مدل دیگری از دوربین های کامپکت این شرکت است که نخستین ویژگی جذاب آن ظاهر متمایز و طراحی زیبایش می باشد.
Digital-Camera-Samsung-WB3505571b3
این دوربین هرچند که از نوع کامپکت های ساده است ولی دستگیره ای نصفه و نیمه دارد. این دوربین در ضمن یک کامپکت سوپرزوم نیز هست.
به طوری که لنز ۲۴-۲۴۰ میلی متری آن توانایی زوم ۱۰ برابر را ارائه می دهد. WB30F مجهز به Wi-Fi داخلی برای انتقال تصاویر گرفته شده به دستگاه های سازگار به صورت بیسیم نیز است.
این دوربین از سنسور تصویر ۱۶ مگاپیکسلی CCD، توانایی فیلم برداری HD و نمایشگر ۳ اینچی QVGA بهره می برد.
Samsung DV101 Digital Camera با قیمت ۲۷۵ هزار تومان
سامسونگ DV101 یکی دیگر از دوربین های کامپکت سامسونگ است که مجهز به دو نمایشگر است. یکی نمایشگری ۲.۷ اینچی در قسمت پشتی و دیگری نمایشگر ۱.۵ اینچی در قسمت جلو که برای عکاسی از چهره ی خود (Self Portrait) به کار می رود. دقت صفحه نمایش پشت دوربین ۲۳۰۰۰۰ نقطه است و دارای تصویر زنده Live View است.
amsung DV101 Digital Camera
این دوربین از ۸۰ شروع می شود و تا ۳۲۰۰ قابل تغییر است. این دوربین دارای زمانسنج خودکار۲ یا ۱۲ ثانیه ای و دارای فلاش داخلی است. از دیگر ویژگی های این دوربین می توان به بدنه ی کوچک و باریک، سنسور تصویر ۱۶ مگاپیکسلی CCD، توانایی ضبط ویدیویی HD با حداکثر سرعت فیلم ۳۰ فریم بر ثانیه، لنز واید ۲۶ میلیمتری با توانایی زوم ۵ برابر و پشتیبانی از کارت حافظه ی MicroSD اشاره کرد. باتری این دوربین از نوع یون لیتیوم استاندارد است.
Fujifilm FinePix JX700 Digital Camera با قیمت ۲۶۵ هزار تومان
Fujifilm FinePix JX700 Digital Camera
فوجی فیلم JX700 یکی دیگر از دوربین های کامپکت نسبتا ارزان قیمت و ساده ی این کمپانی است که در رنگ های مختلف و متنوعی تولید شده تا با سادگی در استفاده و قیمت مناسبی که دارد، مورد علاقه ی افراد با سلیقه های مختلف و بودجه ی کم قرار گیرد. این دوربین مجهز به سنسور تصویر با رزولوشن بالای ۱۶ مگاپیکسلی از نوع CCD است و توانایی ضبط ویدیویی HD را هم دارد. لنز واید ۲۶ میلی متری آن نیز توانایی زوم ۵ برابر را فراهم می آورد. نمایشگر ۲.۷ اینچی ۲۳۰۰۰۰ پیکسلی را نیز باید به آن بیفزایید. عکاسی با این دوربین هم کار ساده ایست به طوری که کافیست آن را بر روی مود اتوماتیک قرار دهید، به سوی سوژه نشانه بروید و دکمه ی شاتر را بفشارید تا بهترین و با کیفیت ترین عکس ها تولید شوند. به هر صورت این دوربین مناسب افرادی است که بودجه ی کمی دارند ولی به دنبال یک دوربین کوچک و ساده استفاده در رنگ مورد علاقه ی خود می گردند.

دکمه بازگشت به بالا