نگاهی به خط تولید ساعت هوشمند در شنزن

موبنا – ساعت هوشمند این روزها به عنوان یک گجت متفاوت، طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرده است. اگر پیش از این در فیلم های سینمایی زمانسنج هایی را روی دست ماموران ویژه مشاهده می کردیم که قابلیت هایی بیش از یک ساعت معمولی داشتند، هم اکنون با ورود ساعت های هوشمند به …

موبنا – ساعت هوشمند این روزها به عنوان یک گجت متفاوت، طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرده است. اگر پیش از این در فیلم های سینمایی زمانسنج هایی را روی دست ماموران ویژه مشاهده می کردیم که قابلیت هایی بیش از یک ساعت معمولی داشتند، هم اکنون با ورود ساعت های هوشمند به بازار، بهره برداری از قابلیت های متفاوت این گجت ها حالت عمومی به خود گرفته است.

هر چند گروهی از کارشناسان بازار فناوری کماکان ساعت هوشمند را بیشتر یک گجت تزئینی می دادند تا وسیله ای کاربردی؛ به هر ترتیب مسلم است پتانسیل بالای بازار برای عرضه و سود تضمین شده فروش اینگونه وسایل در دنیای تکنولوژی موجب تداوم و پیشرفت تولید چنین محصولاتی می شود.

بزرگان فناوری مانند اپل، سامسونگ، سونی، ال جی و … همگی در رده محصولات خود تولید ساعت هوشمند را نیز قرار داده اند و تلاش می کنند تا سهم خود را از این بازار جهانی افزایش دهند. در این میان برندهای دیگر مانند پبل، موتورولا و … نیز حضور دارند که محصولات با کیفیتی را در حد محدودتری روانه بازار می کنند.

قطعا پروسه تولید برای این برندهای با کیفیت که در نهایت منتج به ارائه محصولی لوکس و قابل اطمینان می شود هزینه های خاص خود را بدنبال دارد. حال در این میان برندهای بی نام و نشانی را می بینیم که هر روز بر تعدادشان افزوده شده و معمولا منزلگاه تمامی آنها کشور چین است. هم اکنون صدها کالا با نام ساعت هوشمند در بازار عرضه می شود که قابلیت های جذابی! مانند نصب سیم کارت، حافظه جانبی و … را با خود همراه دارند که قطعا در محصولات صاحب برند با توجه به منطق طراحی و تولید نمی توانیم چینین امکاناتی را یکجا مشاهده کنیم. حال این برندهای بی نام و نشان که با قیمت بسیار پایینی نیز عرضه می شوند سهم مهمی از بازار را به خود اختصاص داده و درآمدزایی کم نظیری دارند! در ادامه مطلب امروز سری به یکی از کارخانه های تولید ساعت هوشمند در شنزن(چین) خواهیم زد قطعا آنچه در این خط تولید مشاهده می شود ارتباط نزدیک نیروی انسانی با فرایند تولید است که در روزگار امروز تا حدودی ابتدایی به نظر می رسد. این سبک از تولید میزان خطا و امکان آسیب دیدن کالا در فرایند آماده سازی را به شدت افزایش می دهد از این رو چندان عجیب نیست آنچه را به عنوان یک ساعت هوشمند ارزان قیمت و البته پر از امکانات خریداری می کنید پس از زمانی کوتاه دچار مشکل شود.

 منبع: پول نیوز| نویسنده: سمیه علی اصغری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا