«نیکولا وان»؛ تریلی هیبریدی ۲,۰۰۰ اسب بخاری(+عکس)

موبنا، محمد مهدی حیدرپور – شرکت نیکولا موتور به تازگی از طرح خود برای تولید نخستین نیمه تریلر الکتریکی ۲,۰۰۰ اسب بخاری به نام «نیکولا وان» رونمایی کرده است. این شرکت همچنین از عرضه یک خودرو ۴×۴ از نوع UTV که توانایی تولید ۵۲۰ اسب بخار نیرو و ۴۸۰ پوندفوت گشتاور را دارد و از …

موبنا، محمد مهدی حیدرپور – شرکت نیکولا موتور به تازگی از طرح خود برای تولید نخستین نیمه تریلر الکتریکی ۲,۰۰۰ اسب بخاری به نام «نیکولا وان» رونمایی کرده است. این شرکت همچنین از عرضه یک خودرو ۴×۴ از نوع UTV که توانایی تولید ۵۲۰ اسب بخار نیرو و ۴۸۰ پوندفوت گشتاور را دارد و از دامنه حرکت ۱۲۵ مایل (۲۰۱ کیلومتر) سود می برد، خبر داده است.
1
خودرو UTV که به نام «نیکولا زیرو» شناخته می شود ۱۰۰ درصد الکتریکی بوده و هیچ گونه آلایندگی ندارد. این خودرو توانایی حمل چهار سرنشین را دارد و از سیستم تعلیق با فضای بازی ۲۰ اینچ (۵۰ سانتیمتر) در هر چهار چرخ سود می برد. نیکولا زیرو برچسب قیمت خرده فروشی ۴۲ هزار دلاری را یدک خواهد کشید.
2
به گفته سخنگوی نیکولا موتور، دلیل اسب بخار قابل توجه نیکولا وان این است که در موتورهای الکتریکی برخلاف یک پیشرانه دیزل شما از میزان نیروی مورد نیاز استفاده می کنید و بر همین اساس در بیشتر مواقع تنها ۴۰۰ تا ۵۰۰ اسب بخار از ۲,۰۰۰ اسب بخار قدرت موتور بکار گرفته خواهد شد. هنگام استفاده از موتورهای الکتریکی شما هیچ انرژی را هدر نمی دهید. اما هنگامی که از یک تپه بالا می روید اسب بخار اضافی این اجازه را می دهد تا با بیشینه سرعت مجاز مسیر را طی کنید.
شرایطی مشابه برای نیکولا زیرو نیز صدق می کند و شما تنها از نیروی مورد نیاز استفاده می کنید و در هنگام نیاز به نیروی بیشتر از ایمنی و عملکرد مناسب اطمینان دارید.
4
نیمه تریلر نیکولا وان توانایی کشیدن وزن ناخالص ۸۰ هزار پوندی (۳۶,۲۸۷ کیلوگرم) را دارد و از دامنه حرکت ۱,۲۰۰ مایل (۱,۹۳۱ کیلومتر) بین هر توقف برخوردار است. این تریلی دارای بسته باتری یون لیتیوم ۳۲۰ کیلووات ساعتی به همراه یک توربین سوخت ۱۵۰ گالنی است؛ مدل استاندارد دارای مخزن سوخت گاز طبیعی خواهد بود.
بنابر ادعای نیکولا موتور، هزینه استفاده از تریلی نیکولا وان نصف تریلی های دیزلی سنتی است. همچنین بسته باتری یون لیتیوم این تریلی نیازمند شارژ مجدد نیست زیرا توربین هنگام سواری با تریلی آن را شارژ می کند که عملکردی مشابه با دیگر خودروهای هیبریدی است.
3
نیکولا وان دارای فناوری ترمز احیاکننده نیز است که با تبدیل انرژی جنبشی به انرژی قابل ذخیره برای مواقع نیاز سرعت تریلی را کاهش می دهد. سامانه ترمز احیاکننده بسیار کارآمدتر از سامانه ترمز سنتی است که از اصطکاک برای کاهش سرعت بهره می برد.
قیمت خرده فروشی تریلی نیکولا وان برابر با ۳۷۵ هزار دلار خواهد بود. اگرچه قیمت این تریلی تقریبا دو برابر یک تریلی دیزلی است اما به همراه آن ۱۰۰ هزار گالن گاز طبیعی رایگان نیز ارائه می شود که برای طی مسافت یک میلیون مایل (۱,۶۰۹,۳۴۴ کیلومتر) کافی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا