فرود هواپیمای انگلیسی با لاستیک مربع شکل+عکس

موبنا – هواپیمای “ایرباس A-380” متعلق به خطوط هوایی انگلستان که از شهر هنگ کنگ با ۲۲ لاستیک “گرد” به پرواز درآمده بود، اما هنگام فرود در باند فرودگاه هیترو در لندن، یکی از چرخ ها شکل چهارگوش به خود گرفت. خلبانان هواپیمای “بریتیش ایرویز” بلافاصله پس از پرواز، هشداری درباره فشار بر روی چرخ …

موبنا – هواپیمای “ایرباس A-380” متعلق به خطوط هوایی انگلستان که از شهر هنگ کنگ با ۲۲ لاستیک “گرد” به پرواز درآمده بود، اما هنگام فرود در باند فرودگاه هیترو در لندن، یکی از چرخ ها شکل چهارگوش به خود گرفت.

خلبانان هواپیمای “بریتیش ایرویز” بلافاصله پس از پرواز، هشداری درباره فشار بر روی چرخ ها دریافت کردند. هواپیما به طور عادی به پرواز خود ادامه داد؛ اما خلبان از فرودگاه هیترو لندن درخواست کرد تا در صورت لزوم برای کمک آماده باشند.

پس ۱۳ ساعت پرواز، هواپیما بدون نیاز به کمک در فرودگاه فرود آمد؛ اما پس از معاینه فنی مشخص شد که یکی از لاستیک ها از بالا و پایین پنچر شده و به همین دلیل شکل چهار گوش به خود گرفته است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی انگلیس اظهار داشت که این حادثه بی سابقه بوده است. کومار مایسور از اعضای انجمن سلطنتی هواپیمایی انگلیس هم در گفتگو با روزنامه “The Daily Mail” گفت: تغییر شکل لاستیک به شکل مربع ممکن است به علت سنگینی وزن هواپیما و فشار زیاد بر چرخ بوده باشد.

سخنگوی سازمان پرواز انگلیس تاکید کرد که این حادثه نگران کننده نیست. خدمه هواپیما برای مقابله با چنین وضعیتی از تجهیزات لازم برخوردار هستند و هواپیما پس از تعویض لاستیک، به کار خود ادامه داد.
فرود هواپیمای انگلیسی با لاستیک مربع شکل

 منبع:العالم  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا