حضور وزیر خارجه ترکیه در جشن ملی اسراییل+عکس

موبنا – رسانه های اسراییلی با انتشار تصویری از حضور وزیر امور خارجه ترکیه در مراسم “جشن روز ملی اسراییل” در سفارت این رژیم در آنکارا خبر داده اند. بنابر این گزارش، وزیر امور خارجه ترکیه در این مراسم در سخنانی بر گسترش روزافزون روابط دو کشور!! تاکید کرده و در پایان در کیک جشن …

موبنا – رسانه های اسراییلی با انتشار تصویری از حضور وزیر امور خارجه ترکیه در مراسم “جشن روز ملی اسراییل” در سفارت این رژیم در آنکارا خبر داده اند.

وزیر

بنابر این گزارش، وزیر امور خارجه ترکیه در این مراسم در سخنانی بر گسترش روزافزون روابط دو کشور!! تاکید کرده و در پایان در کیک جشن تاسیس رزیم منحوس اسراییل را بریده است. لازم به ذکر است که در پی حادثه ناوگان آزادی غزه که طی آن چندین شهروند ترکیه‌ای کشته شدند، آنکارا سفیر خود را از تل‌آویو فراخواند و همکاری نظامی خود با اسرائیل را به حالت تعلیق در آورد. همچنین در درگیری های اسرائیل و غزه در سال ۲۰۰۸ -۲۰۰۹ که طی آن هزار و سیصد فلسطینی به شهادت رسیدند، رجب طیب اردوغان از اسرائیل خواست که این جنگ را متوقف و از همه عملیات های نظامی اش عقب نشینی کند.

وزیر1وزیر

وی عمل اسرائیل را «جنایت علیه بشریت» نامید و اسرائیل را با کلمات تند مورد خطاب قرار داد و گفت این عملیات باعث افزایش تنش بین کشورهای مسلمان خواهد شد. وی به دیپلماسی فعال منطقه ای و مذاکره با سران کشورهای عربی از جمله مصر، سوریه، اردن و عربستان سعودی پرداخت. مردم ترکیه در واکنش به این درگیری که باعث از میان رفتن روابط اسرائیل با ترکیه شد تظاهرات گسترده ای علیه اسرائیل در شهرهای مختلف به راه انداختند که بیشترین آن در شهر استانبول با دویست هزار نفر تظاهر کننده بود.

 منبع:مشرق  

دکمه بازگشت به بالا