همه نسخه‌های ویندوز هرچه سریع‌تر این وصله امنیتی را در اختیار بگیرند

موبنا – به گزارش وبسایت Zdnet، این شرکت با انتشار یک توصیه‌نامه امنیتی اعلام کرد تمام کاربرانی که از ویندوز ۱۰ و نسخه‌های قبلی این سیستم عامل استفاده می‌کنند، می‌بایست هرچه سریع‌تر این به‌روزرسانی را انجام دهند تا در مقابل حملات هکرها برای سوءاستفاده از نحوه اجرای قابلیت‌های گرافیکی و فونت‌های ویندوز در امان بمانند. …

موبنا – به گزارش وبسایت Zdnet، این شرکت با انتشار یک توصیه‌نامه امنیتی اعلام کرد تمام کاربرانی که از ویندوز ۱۰ و نسخه‌های قبلی این سیستم عامل استفاده می‌کنند، می‌بایست هرچه سریع‌تر این به‌روزرسانی را انجام دهند تا در مقابل حملات هکرها برای سوءاستفاده از نحوه اجرای قابلیت‌های گرافیکی و فونت‌های ویندوز در امان بمانند.

این وصله امنیتی چهار آسیب‌پذیری مجزا را برطرف می‌کند که خطرناک‌ترین آنها به هکرها امکان می‌دهد بدافزار خود را روی رایانه آسیب‌دیده نصب کنند.

مایکروسافت اعلام کرد که این حفره امنیتی به صورت گستره منتشر نشده و به همین خاطر هنوز هیچ کاربری را به دردسر نیانداخته است.

این چهارمین وصله امنیتی مایکروسافت در سال جاری میلادی محسوب می‌شود که تمام نسخه‌های سیستم عامل ویندوز را پوشش می‌دهد. مایکروسافت هم‌اکنون سیستم‌عامل ویندوز ویستا به بعد را وصله می‌کند و به عبارت دیگر، کلیه نسخه‌ها بین ویندوز ویستا تا ویندوز ۱۰ پشتیبانی امنیتی می‌شوند. در این میان میلیون‌ها کاربر ویندوز XP بدون هرگونه وصله امنیتی بی‌دفاع مانده‌اند.

مایکروسافت اعلام کرد که در مجموع هشت بولتن امنیتی عرضه کرده است که در آن ده‌ها نقطه آسیب‌پذیر در ویندوز و نسخه‌های بعد از Office ۲۰۰۷ وصله می‌‌شوند. دو مورد از این وصله‌های امنیتی برای مرورگر اینترنتی Internet Explorer و نسخه جدیدتر آن موسوم به Edge مخصوص ویندوز ۱۰ عرضه شده‌اند.

 منبع: همکاران سیستم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا