مبادلات ۶میلیارد دلاری ایران و چین در ۳ ماه

موبنا – گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و چین در سه ماه نخست سال جاری میلادی با کاهش ۳۱درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. مبادلات تجاری ایران و چین که در ژانویه تا مارس ۲۰۱۵ بالغ بر ۸.۵۹۴ میلیارد دلار اعلام شده بود در ژانویه تا مارس سال جاری …

موبنا – گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و چین در سه ماه نخست سال جاری میلادی با کاهش ۳۱درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

مبادلات تجاری ایران و چین که در ژانویه تا مارس ۲۰۱۵ بالغ بر ۸.۵۹۴ میلیارد دلار اعلام شده بود در ژانویه تا مارس سال جاری به ۵.۹۳۸ میلیارد دلار کاهش یافته است.

صادرات چین به ایران و واردات از ایران در این دوره افت قابل توجه داشته است.

صادرات چین به ایران در ژانویه تا مارس ۲۰۱۶ با افت ۳۰درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۳.۲۵۹ میلیارد دلار رسیده است. چین در ژانویه تا مارس سال ۲۰۱۵ بالغ بر ۴.۶۵۵ میلیارد دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

واردات چین از ایران نیز افت زیادی داشته است. چین در ژانویه تا مارس ۲۰۱۵ بالغ بر ۳.۹۳۹ میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده بود که این رقم با افت ۳۲درصدی در ژانویه تا مارس امسال به ۲.۶۷۹ میلیارد دلار رسیده است. نفت کالای عمده وارداتی چین از ایران است که با افت شدید قیمت طی ماه‌های اخیر روبه‌رو شده است.

مبادلات تجاری ایران و چین در سال ۲۰۱۵ با افت بیش از ۳۴درصدی مواجه شد و به حدود ۳۴ میلیارد دلار رسید. مبادلات تجاری ایران و چین در سال ۲۰۱۴ با رشد ۳۱درصدی مواجه شده و به رکورد ۵۱ میلیارد دلار رسیده بود.

 منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا