رشد ۳۵ درصدی درآمدهای صندوق های صدقات با ایمن سازی

موبنا – محسن سنائی با بیان اینکه صندوق های ایمن شده در معابر پردد و آسیب خیز استان های تهران و البرز نصب شده اند، گفت: یکهزار و ۸۰۰ صندوق ایمن شده در استان البرز و یکهزار صندوق دیگر نیز در تهران و در محدوده شهری پرآسیب نصب شدند که همین امر موجب به صفر …

موبنا – محسن سنائی با بیان اینکه صندوق های ایمن شده در معابر پردد و آسیب خیز استان های تهران و البرز نصب شده اند، گفت: یکهزار و ۸۰۰ صندوق ایمن شده در استان البرز و یکهزار صندوق دیگر نیز در تهران و در محدوده شهری پرآسیب نصب شدند که همین امر موجب به صفر رسیدن آسیب صندوق های صدقات طی این مدت شده است.

وی گفت: متاسفانه دستبرد یا هجمه ورود متکدیان از طریق مختلف به صندوق صدقات طی چند سال اخیر بسیار گسترده شده که این مهم موجب نارضایتی مردم و نگرانی امداد از آن شده است. کمیته فنی مطالعات کارشناسی نحوه دستبرد و شیوه آسیب به صندوق ها را بررسی کرد که در نتیجه فرآیند تغییر قفل و شیار ورودی وجوهات در دستورکار قرار گرفت. بیشترین آسیب وارده به صندوق های صدقات بزرگ انجام می شود که در معابر عمومی، میادین و مسیرهای پرتردد نصب شده اند.

وی با اشاره به تنظیم قرارداد نصب۲۰ هزار صندوق در مناطق آسیب خیز استان های البرز و تهران، اظهارکرد: ایمن سازی این تعداد صندوق همزمان با تعمیر و بازسازی تمامی صندوق های صدقات کشور انجام خواهد شد. براساس رویکرد جدید رئیس کمیته امداد مبنی بر لزوم توجه به امر تعمیر و نگهداری صندوق های صدقات در سراسر کشور ۲۷۰ هزار صندوق بزرگ نوسازی خواهند شد که به همین منظور اعتباری معادل ۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سنائی تعداد صندوق های بزرگ تهران را ۴۲ هزار عدد عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۲۰ هزارصندوق به دلیل استقرار در مناطق آسیب خیز تهران در دست تعمیر و ایمن سازی هستند که حدود ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

نوشته های مشابه

مدیرکل امور اجرایی مشارکت های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه در فرآیند مطالعاتی ایمن سازی به جای کیسه های داخل صندوق های صدقات محفظه های فلزی پیش بینی شده بود افزود: وزن بالا، سختی حمل و نقل، مکان نگهداری از جمله مشکلاتی بود که در این فرآیند ایجاد کرد بطوری که پس از ارزیابی و برررسی های مکرر روزنه ورودی وجوهات صندوق ها از حالت افقی به حالت عمودی تغییر یافت و عرض دهانه ورودی وجوهات صندوق در حالت افقی از ۱۰سانتیمتر به کمتر از سه میلیمتر کاهش یافته است تا وجوهات در راستای عمودی در داخل صندوق ریخته شوند. تغییر قفل صندوق ها از دیگر مواردی است که برای ایمن سازی صندوق ها انجام می شود به طوری که قفل صندوق ها رمزدار و رمز قفل ها متناسب با شرایط محیطی قابل تغییر و ارتقا است.

وی با بیان اینکه برخی از خانواده ها هنوز از طریق صندوق های خانگی و کوچک صدقات روزانه خود را پرداخت می کنند اظهار کرد: امسال ساخت و توزیع سه میلیون صندوق کوچک خانگی را در دستور کار خود قرار داده ایم.

شایسته ذکر است، کمیته امداد با توجه به ضرورت کاهش هزینه ها و افزایش سرعت جمع آوری کمک های مردمی و ضرورت بهره گیری از فناوری‌های جدید برای تسهیل پرداخت کمک‌های مردمی سامانه آنی نیکوکاری را به صورت گسترده برای همه شهرستان ها و مراکز استان ها راه اندازی کرده است.در سامانه آنی پرداخت نیکوکاری با شماره گیری # پیش کد تلفن استان/شهرستان *۸۸۷۷* ازطریق تلفن همراه به زیرکد استان و شهرستان ورود و امکان واریزمستقیم وجوه و کمک های مردمی به حساب هر استان و شهرستان میسرمی شود.

همچنین این امکان فراهم شده است که صدقه پرداختی مشترکان اپراتورهمراه اول و ایرانسل با ارسال عدد یک به شماره ۸۸۷۷ و انتخاب یکی از سه گزینه ۱۰۰ تومان،۳۰۰ تومان و ۵۰۰ تومان برای هر روز در یکی از سرفصل های مصوب ازجمله ایتام ومحسنین، تامین جهیزیه، بهداشت و درمان، مسکن، فرهنگی و آموزشی و اشتغال نیازمندان هزینه شود.

 منبع: مهر

دکمه بازگشت به بالا