تحریم بیمه نفتکش‌‌های ایران برداشته شد

موبنا – علی‌اکبر صفایی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به اینکه خوشبختانه هم‌اکنون تمام ظرفیت شرکت ملی نفتکش در حال استفاده است، گفت: در حال حاضر، نفتکش‌های ما براساس تعهدی که در گذشته به مشتریان سنتی داشت، در حال انتقال نفت خام این مشتریان است. وی با اشاره به اینکه سعی …

موبنا – علی‌اکبر صفایی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به اینکه خوشبختانه هم‌اکنون تمام ظرفیت شرکت ملی نفتکش در حال استفاده است، گفت: در حال حاضر، نفتکش‌های ما براساس تعهدی که در گذشته به مشتریان سنتی داشت، در حال انتقال نفت خام این مشتریان است.

وی با اشاره به اینکه سعی می‌کنیم تا مشتری های قبلی خود را راضی نگه داریم، گفت: پس از برطرف شدن مشکل بیمه‌ای که خوشبختانه این موضوع به طور کامل حل و فصل شد و همچنین بحث حل شدن پرچم معتبر و همچنین نرخ‌گذاری بر روی خدمات، امیدواریم بتوانیم نفتکش‌های ایرانی را به بازارهای اروپایی نیز گسیل کنیم.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی نفتکش در حال حاضر بیمه‌های مورد استفاده برای حمل و نقل دریایی، ترکیبی از بیمه‌های داخلی و خارجی است که حداکثر استفاده از بیمه های داخلی را در این زمینه می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ کلوپ بیمه‌ای در جهان وجود دارد، گفت: خوشبختانه پس از رفع تحریم بیمه‌ای، این کلوپ‌ها اعلام کرده‌اند حاضر هستند بیمه نفتکش‌های ایرانی را نیز انجام دهند، بنابراین به طور قطع اعلام می‌کنم مشکل بیمه نفتکش‌ها کاملاً برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با اشاره به ظرفیت ۱۵.۵ میلیون تنی نفتکش جمهوری اسلامی گفت: بزرگترین ظرفیت را در بین شرکت‌های حمل و نقل دریایی داریم که البته سعی می‌کنیم این ظرفیت را افزایش ندهیم، زیرا اثر منفی در حمل و نقل دریایی نفت خواهد گذاشت، اما مذاکراتی را انجام می‌دهیم تا بهترین فاینانس را برای بازسازی و نوسازی نفتکش‌های ما داشته باشیم.

صفایی ادامه داد: ما سعی می‌کنیم با حمایت از ساخت داخل، بتوانیم نفتکش‌های خود را نوسازی و بازسازی کنیم که در همین راستا با ۲ شرکت صدرا و ایزوایکو قرارداد داریم، شرکت صدرا قرار است ۳ نفتکش و شرکت ایزوایکو نیز ۲ نفتکش برای ما بسازد.

وی در پاسخ به فارس با اشاره به اینکه چرا نفتکش ساخته‌شده از شرکت ایزوایکو را تحویل نمی‌گیرید، گفت: این قرارداد مربوط به ۱۲ سال پیش است که هزینه ساخت ۲ نفتکش به طور کامل به این شرکت داده شد، اما در حال حاضر یک نفتکش به طور ۷۰ درصد ساخته شده و نفتکش دیگر نیز هنوز هیچ کار اجرایی بر روزی آن انجام نشده است، اما با این حال مذاکراتی را با شرکت ایدرو داشتیم تا بتوانیم از شرکت ایزوایکو حمایت کرده و ساخت ۲ نفتکش در این شرکت تسریع پیدا کند.

 منبع: فارس

دکمه بازگشت به بالا