شناسایی محل غیر مجاز نگهداری پرندگان وحشی در پردیس

موبنا – محمد هادی حیدرزاده با اعلام این خبر گفت: ماموران اجرایی شهرستان پردیس طی گشت و شناسایی واحدهای صنعتی در منطقه سیاه سنگ شهرستان پردیس متوجه سالنی شدند که در آن انواع پرندگان زینتی و غیرمجاز نگهداری و پرورش داده می‌شد. وی با اشاره اینکه نگهداری و پرورش پرندگان وحشی ممنوع بوده و صرفا …

موبنا – محمد هادی حیدرزاده با اعلام این خبر گفت: ماموران اجرایی شهرستان پردیس طی گشت و شناسایی واحدهای صنعتی در منطقه سیاه سنگ شهرستان پردیس متوجه سالنی شدند که در آن انواع پرندگان زینتی و غیرمجاز نگهداری و پرورش داده می‌شد.

وی با اشاره اینکه نگهداری و پرورش پرندگان وحشی ممنوع بوده و صرفا با دریافت مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست امکان پذیر است، افزود: روز گذشته ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان تهران و شهرستان پردیس طی عملیاتی با حکم قضایی پس از ورود و بازرسی محل، موفق به کشف و ضبط تعداد زیادی پرنده وحشی و تاکسیدرمی حیوانات وحشی در این محل شدند.

حیدرزاده در ادامه به تشریح تعداد حیوانات کشف شده در این عملیات پرداخت و اظهار داشت: در این عملیات تعداد ۳۰ عدد طاووس، ۹۰ عدد انواع طوطی که تعداد زیادی از آن‌ها در معرض انقراض بوده و حمل و نگهداری آن‌ها غیرمجاز است، کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: همچنین در این عملیات تعدادی تاکسیدرمی شامل یک عدد سر خرس، یک عدد سر مرال، بدن کامل یک قوچ وحشی، جغد سفید، طاووس و گزار نابالغ ونیز تعدادی طوطی از گونه‌های مشمول کنوانسیون سایتیس توسط ماموران کشف و ضبط شدند.

حیدرزاده در ادامه بیان داشت: بر اساس آخرین مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست، مبلغ ضرر و زیان بابت هرقلاده خرس قهوه‌ای ۵۰۰ میلیون ریال، مرال ۳۵۰ میلیون ریال، قوچ و میش وحشی ۱۰۰ میلیون ریال، لیست یک گونه‌های مشمول کنوانسیون سایتیس ۳۰ میلیون ریال و لیست دو ۲۰ میلیون ریال است.

وی در پایان با اشاره به اینکه پس از ارائه نظر کار‌شناسی در خصوص نوع گونه طوطی‌های کشف شده، پرونده قضایی تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی خواهد شد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده چنین مواردی موضوع را بلافاصله به یگان حفاظت محیط زیست استان تهران اطلاع دهند.

 منبع: ایلنا

دکمه بازگشت به بالا