عربستان: اسد سرانجام برکنار می‌شود

موبنا – عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فرانس ۲۴ به بحران در سوریه اشاره و تاکید کرد، آتش بس در سوریه نسبتا خوب پیش می‌رود و دسترسی به کمک های بشردوستانه در روزهای اخیر بهتر شده است. وی با تاکید بر اینکه بشار اسد، رییس جمهوری سوریه باید از قدرت …

موبنا – عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فرانس ۲۴ به بحران در سوریه اشاره و تاکید کرد، آتش بس در سوریه نسبتا خوب پیش می‌رود و دسترسی به کمک های بشردوستانه در روزهای اخیر بهتر شده است.

وی با تاکید بر اینکه بشار اسد، رییس جمهوری سوریه باید از قدرت کناره گیری کند، گفت: بحران سوریه پایان می‌یابد و این پایان بدون حضور اسد خواهد بود. این بحران پایان می‌یابد در کشوری که متحد مانده و دارای دولتی مدنی و برابر است. البته این امر شاید شش ماه به طول بینجامد شاید سه ماه یا حتی سه سال.

وزیر خارجه عربستان ادامه داد:‌ انتخاب با خود بشار اسد است. او باید کنار برود خواه از طریق روند سیاسی یا از روش استفاده از نیروی نظامی.

وی افزود:‌ عربستان به حمایت نظامی خود از اپوزیسیون ادامه می‌دهد. ما باید تسلیحات بیشتر و تسلیحات کشنده برای آنها آماده کنیم که شامل موشک‌های سطح به هوا و تسلیحات پیشرفته ضد تانک است تا به این ترتیب توازن قدرت در منطقه را ایجاد کنیم.

وزیر خارجه عربستان به فرانس ۲۴ گفت: اگر آمریکا نیروی زمینی به سوریه برای مقابله با داعش اعزام کند، ریاض نیز آماده اعزام نیرو به سوریه خواهد بود اما به صورت یکجانبه این کار را نمی‌کنیم.

وی با اشاره به دیگر بحران‌های منطقه خشنودی خود را بابت مذاکرات صلح یمن ابراز داشته و گفت: در حال حاضر ما به دنبال برقراری صلح و سازش در منطقه هستیم.

وزیر خارجه دولت ریاض همچنین درباره ایران مدعی شد: هیچ تغییری در عملکرد ایران از زمان توافق اتمی دیده نمی‌شود. ایران مسئول بروز بحران در منطقه است. ما ایران را در لبنان، سوریه، کویت،‌ بحرین، یمن و عربستان می‌بینیم. ایران تهدیدی برای همه کشورهاست! اگر می‌خواهند همسایه خوبی برای ما باشند،‌ باید تغییر کنند!

وی در نهایت گفت که عربستان هیچ تبادلی با اسرائیل درباره ایران ندارد.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا