دلواپسی‌های دقیقه ۹۰

موبنا -شاید این اظهارات حجت‌الاسلام مسعود ادیب، عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم مبنی بر اینکه: «‌برجام تمام مراحل قانونی را طی کرده و مجلس اصولگرا آن را تصویب و رهبری هم آن را تأیید کرده‌اند، مخالفت‌های عده‌ای با برجام توجیه منطقی و کارشناسی ندارد.» برای دلواپسان گران تمام شده است و می‌خواهند …

موبنا -شاید این اظهارات حجت‌الاسلام مسعود ادیب، عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم مبنی بر اینکه: «‌برجام تمام مراحل قانونی را طی کرده و مجلس اصولگرا آن را تصویب و رهبری هم آن را تأیید کرده‌اند، مخالفت‌های عده‌ای با برجام توجیه منطقی و کارشناسی ندارد.» برای دلواپسان گران تمام شده است و می‌خواهند آنچه کردند را چنین القا کنند که نکردند! شاید هم دلشان از شکست در انتخابات مجلس دهم پر است و نمی‌توانند باور کنند که باید بهارستان را تا چند روز دیگر ترک کنند. آن طور که آنا نوشت؛ ابراهیم کارخانه نماینده همدان و ۱۰۲ نماینده دیگر از رئیس‌جمهوری خواستار تعیین ضرب‌الاجل شدند. هدف از این ضرب‌الاجل «تجدید نظر در اقدامات داوطلبانه، از سرگیری کلیه فعالیت‌ها در چارچوب
ان. پی. تی. و براساس قانون اقدام متقابل و متناسب دولت در اجرای برجام در صورت عدم استرداد دارایی‌های سرقت‌شده ایران و ادامه شیطنت‌ها و بد عهدی‌ها و کارشکنی‌ها و عدم پایبندی آمریکا در عدم رفع تحریم‌ها و ایجاد فضای مسموم در اجرای برجام» عنوان شده است. شاید این دلواپسان یادشان آمد که روزی برجام را تصویب کردند. البته شاید دیگر مشغله‌ای ندارند، لذا به مرور آنچه کردند می‌پردازند و دیروز به بخش تصویب برجام رسیدند. این ۱۰۳ نماینده که شب گذشته به دعوت قالیباف به برج میلاد رفته بودند در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار توقف اجرای برجام از سوی رئیس‌جمهور به‌دلیل بدعهدی‌های طرف مقابل، به‌خصوص آمریکایی‌ها شدند. از جمله مخالفان جدی برجام حمید رسایی است که احتمالا اگر دیروز در مجلس غیبت نداشت یکی از آن ۱۰۳نفر بود. طیف دلواپسان که در مجلس حضور دارند در ردیف نخست مخالفت با برجام هستند و اصلا توجه ندارند که این موضوع از سوی بزرگان کشور مورد تایید قرار گرفته است .

برجام قرارداد آمریکایی است

مثلا دیروز یک نماینده اصولگرا با بیان اینکه برجام تقریبا تنها دستاورد دولت در سه سال گذشته است، آن را یک قرارداد آمریکایی نامید. بهرام بیرانوند اظهار کرد: برجام تقریبا تنها دستاورد دولت در سه سال گذشته است. دولت و مسببان برجام مثل باتلاق در برجام ‌گیر‌افتاده‌اند. حدود سه سال مذاکره و دستاوردی نزدیک به هیچ ضرورت دارد به آن پرداخته شود. شاید چند ماه باقیمانده از دولت صرف امر مفیدی غیر از مذاکرات با آمریکا گردد. شاید این خسارت عظیم را دیگر آفتاب تابان فتح‌الفتوح و راه روشن نخوانند. شاید از دو قطبی کردن جامعه بر مبنای موافق و مخالف برجام منصرف شوند. وی افزود: سبک مذاکره آمریکایی بود و اکنون هم طرف حساب فقط آمریکاست. مذاکرات مفصل و محرمانه برجام باعث شد تقریبا صنعت هسته‌ای ایران متوقف و بعضا برچیده یا بتون‌ریزی شود. اما وعده‌های آمریکا فقط بر روی کاغذ ماند و تیم مذاکره کننده وسط بازار حیران و مستاصل توجیه‌کننده بدعهدی آمریکا و تحریم‌ها شدند. بیرانوند ابراز عقیده کرد:‌ برجام با نتایج تقریبا هیچ موجود ناقص‌الخلقه‌ای است که هزینه تولدش فراوان و هزینه نگهداری آن بیشتر است.

اصولگرایان باختند؛ جر نزدند!

در شرایطی که اعضای جبهه پایداری در روزهای آخر حضور خود در مجلس می‌خواهند آخرین انتقادات را به دولت بکنند ، دبیر کل آنها یعنی مرتضی آقاتهرانی سعی در آرام کردن شکست خوردگان طیف خود دارد و می‌گوید: ما پیروزی اصولگرایان را در این نمی‌بینیم که حتما در مجلس حضور داشته باشند بلکه اصولگرایان تواستند در این سال‌ها کارهای مهم و درستی انجام بدهند که مهم تر از پیروزی در انتخابات است. نماینده مجلس نهم تصریح کرد: اصولگرایان باهم نشستند، گفت‌وگو کردند و به وحدت خوبی رسیدند و فهرستی را معرفی کرد. گرچه برخی در شب فردای تبلیغات به نام اصولگرایی لیست معرفی کردند که کار غلطی بود و به معنای واقعی کلمه سیاسی کاری بد بود. دبیرکل جبهه پایداری درباره آینده جریان اصولگرایی نیز گفت: اصولگراها اگر اصولگرایی کنند به همه جا می‌رسند و اصول چیزی است که همه آن را دوست دارند و هیچ گاه از ایستادن پای اصول خود عقب نمی‌کشند.

 منبع: روزنامه آرمان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا