وقاحت جاسوس آزادشده از ایران در آمریکا

موبنا – در حالی که ایران حکم دادگاه عالی آمریکا برای برداشتن ۲ میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده خود را «راهزنی و دزدی» خوانده، اما به نظر می‌رسد که این حکم سبب دلگرمی مخالفان جمهوری اسلامی برای آغاز روند دعواهای حقوقی بی اساس علیه ایران شده است. ۲۶ دی ماه سال گذشته در راستای …

موبنا – در حالی که ایران حکم دادگاه عالی آمریکا برای برداشتن ۲ میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده خود را «راهزنی و دزدی» خوانده، اما به نظر می‌رسد که این حکم سبب دلگرمی مخالفان جمهوری اسلامی برای آغاز روند دعواهای حقوقی بی اساس علیه ایران شده است.

۲۶ دی ماه سال گذشته در راستای تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا، ۴ زندانی دو تابعیتی به نام‌های جیسون رضاییان، سعید عابدینی، امیر میرزایی حکمتی و نصرت الله خسروی رودسری آزاد شدند و همزمان دولت آمریکا نیز هفت ایرانی را که در آن کشور زندانی بودند، آزاد کرد.

امیر میرزایی حکمتی ایرانی مقیم آمریکا سال ۱۳۹۰ به جرم همکاری با دولت متخاصم آمریکا و سرویس جاسوسی آمریکا (سیا) علیه ایران بازداشت شد و در دادگاه ابتدا به اعدام محکوم شد و بعدا حکمش به ۱۰ سال حبس کاهش یافت.

وی که سابقه عضویت در نیروی دریایی آمریکا را نیز دارد، پس از ۴ سال حبس در زندان، در راستای تبادل زندانیان ایران و آمریکا از زندان آزاد شد.

حالا خبر رسیده که او از ایران به خاطر گذراندن ۴ سال حبس و با ادعای «شکنجه» به دادگاه شکایت کرده و خواهان دریافت غرامت است.

در شکایت حکمتی ادعا شده که او در زندان، مورد شکنجه‌هایی از قبیل کتک‌کاری، محرومیت از خواب، تزریق مواد و آزار روانی قرار گرفته است.

پس از حکم دادگاه عالی آمریکا برای دریافت ۲ میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران در پرونده ادعایی دخالت ایران در حمله سال ۱۹۸۳ به مقر تفنگداران دریایی آمریکا در لبنان، به نظر می‌رسد مخالفان ایران در آمریکا راه را برای باج‌خواهی از ایران باز دیده‌اند.

به نظر می‌رسد از این پس باید منتظر طرح دعواهای حقوقی ضد ایرانی تازه در آمریکا به منظور غصب میزان بیشتری از دارایی‌های بلوکه شده ایرانی‌ها باشیم.

پایگاه لوبلاگ هفته گذشته نوشت دادگاه‌های آمریکایی مجموعا نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار علیه ایران حکم صادر کرده‌‌اند.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا