بازنگری طرح تجاری رایتل

موبنا، لیلا محمدنظامی – مجید صدری طی نشست خبری امروز گفت: طبق دستورالعمل قانونی، این اپراتور می‌تواند پس از مدتی برای بازنگری در طرح تجاری درخواست ارائه کند که هم‌اکنون این درخواست در کمیسیون تنظیم مقررات در حال بررسی است. وی درباره جزئیات مورد درخواست رایتل برای بازنگری در طرح تجاری گفت: مواردی از جمله …

موبنا، لیلا محمدنظامی – مجید صدری طی نشست خبری امروز گفت: طبق دستورالعمل قانونی، این اپراتور می‌تواند پس از مدتی برای بازنگری در طرح تجاری درخواست ارائه کند که هم‌اکنون این درخواست در کمیسیون تنظیم مقررات در حال بررسی است.
وی درباره جزئیات مورد درخواست رایتل برای بازنگری در طرح تجاری گفت: مواردی از جمله قیمت، نوع سرویس، و تعهدات پوششی از جمله موضوعات درخواستی است. برای مثال طبق طرح تجاری فعلی تعهداتی داشته‌ایم که باید به آنها می‌رسیدیم اما نرسیدیم.
وی با اشاره به اجرای طرح ترابردپذیری تلفن همراه که قرار است از ۲۷ اردیبهشت ماه همزمان با روز جهانی ارتباطات در کشور به بهره برداری برسد، گفت: جلسات متعدد و فشرده ای میان اپراتورهای موبایل و رگولاتوری برای فراهم سازی مقدمات اجرای این طرح در جریان است و ما نیز تست های مدنظر رگولاتوری برای این طرح را انجام داده ایم.
وی با بیان اینکه برای ادامه کار و تجاری کردن ترابردپذیری (امکان تعویض اپراتور بدون تغییر شماره برای مشترک) مشکل فنی نداریم، افزود: برآورد کرده ایم که تعدادی از مشترکان سایر اپراتورها به سمت شبکه ما کوچ کنند و همینطور نیز پیش بینی می شود که تعدادی از مشترکان ما بخواهند به سایر شبکه ها مهاجرت کنند. اما آنچه که در این طرح دارای اهمیت است، نگهداشت مشترک در صورت مهاجرت خواهد بود.
صدری از مذاکره با ۷ اپراتور مجازی موبایل خبر داد و گفت: مذاکرات با ۳ اپراتور مجازی برای استفاده از شبکه رایتل به اتمام رسیده و هفته آینده همزمان با روز جهانی ارتباطات قرارداد آن امضا خواهد شد.
صدری همچنین از نارضایتی مشترکان رایتل از رومینگ دیتا خبر داد و گفت: زمانی که موافقت‌نامه رومینگ ملی موبایل توسط ۳ اپراتور به امضا رسید ۲ اپراتور اول و دوم مجوز نسل ۳ موبایل را نداشتند اما اکنون که خدمات نسل ۳ را ارائه می‌دهند، باز هم اینترنتی که در رومینگ ملی به مشترکان رایتل ارائه می‌شود اینرتنت نسل ۲ است.
مدیرعامل اپراتور سوم تلفن همراه گفت: در رومینگ دیتا هزینه‌ها بدون در نظر گرفتن بسته‌ها و براساس نرخ آزاد کیلوبایت محاسبه می‌شود که نسل ۲ بودن اینترنت در رومینگ، باعث نارضایتی مشترکان رایتل شده است. در این زمینه درخواست اصلاح این موضوع به سازمان تنظیم مقررات ارائه شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا