قیمت هر گیگابایت اینترنت موبایل حدود ۷ هزار تومان است

موبنا، لیلا محمدنظامی – مجید صدری در نشست خبری امروز سهم رایتل را از بازار دیتای موبایل ۱۵ درصد عنوان کرد و با بیان اینکه مشترکان این اپراتور، روزانه ۲۰۰ ترابایت مصرف اینترنت دارند افزود: هم اکنون ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در کشور مشترک فعال رایتل هستند که ۸۰ درصد آنها از مشترکان …

موبنا، لیلا محمدنظامی – مجید صدری در نشست خبری امروز سهم رایتل را از بازار دیتای موبایل ۱۵ درصد عنوان کرد و با بیان اینکه مشترکان این اپراتور، روزانه ۲۰۰ ترابایت مصرف اینترنت دارند افزود: هم اکنون ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در کشور مشترک فعال رایتل هستند که ۸۰ درصد آنها از مشترکان دیتای این اپراتور محسوب می شوند
وی همچنین درباره سرنوشت تماس تصویری موبایل،گفت: مستندات مورد درخواست مرکز ملی فضای مجازی درباره تماس تصویری توسط رایتل ارائه شده و هر موقع آمادگی ارائه این سرویس وجود داشت ما نیز تبعیت خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه تماس تصویری بخشی از طرح تجاری رایتل بوده و در نبود آن بر سرویس‌های ارزش‌افزوده متمرکز شده‌ایم، گغت: امروز دیگر تماس تصویری با وجود نوع گوشی‌ها و ورود پیام‌رسان‌ها بی‌معنی شده است. برخی از گوشی‌ها امکان تماس تصویری را دارند و برخی مانند اپل سرویس از جداگانه‌ای برای این منظور برخوردار هستند.
وی ادامه داد: از سوی دیگر وقتی با پیام‌رسان‌ها می‌توان با هزینه بسیار کمتری تماس تصویری داشت کسی دقیقه‌ای ۱۶۰ تومان بابت تماس تصویری رایتل نخواهد پرداخت و خودم هم از این سرویس استفاده نخواهم کرد.
در ادامه این نشست خبری مدیرعامل اپراتور سوم تلفن همراه از تصمیم رگولاتوری برای تعیین کف قیمت دیتای موبایل و نیز قیمت فعلی اینترنت در کشور دفاع کرد و گفت: ایران سومین کشور ارزان دنیا در تعرفه دیتای موبایل است.
صدری با تاکید بر اینکه تعیین کف قیمت برای تعرفه اینترنت موبایل به نفع اپراتورها و فعالان بازار فناوری ارتباطات خواهد بود و بازار رقابتی ایجاد می کند، ادامه داد: عدم تعیین کف قیمت برای اینترنت، آسیب جدی به فعالان بازار خواهد زد و سبب ایجاد دامپینگ قیمت می شود.
وی ایران را سومین کشور ارزان دنیا در حوزه موبایل باندپهن عنوان کرد و گفت: ما سال گذشته پیشنهاد خود برای تعیین کردن کف قیمت اینترنت به رگولاتوری اعلام کرده ایم و هم اکنون نیز رگولاتوری این طرح را در دستور کار دارد.
مدیرعامل رایتل در دفاع از ارزانی قیمت اینترنت موبایل در کشور، در صورتی که دانلود یک فیلم یک ساعته حدود ۲۶۰ هزار تومان هزینه برای مشترک به همراه دارد، تاکید کرد: در استفاده از شبکه های داخلی که امکان پخش فیلم را از طریق فناوری استریمینگ دارند و به زودی نیز رایتل، شبکه ویدئو درخواستی خود را هم راه اندازی خواهد شد، تماشای یک فیلم کمتر از هزار تومان هزینه دیتا خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا