واکنش واشنگتن به خبر آزمایش موشکی ایران

موبنا – به گزارش آسوشیتدپرس، اعلام خبر آزمایش دو موشک بالستیک از سوی ایران بازتاب گسترده ای در میان رسانه های بین المللی به دنبال داشت. مقامات آمریکایی نسبت به این خبر واکنشهای متفاوتی نشان دادند. جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه گفت: کاخ سفید در حال بررسی این است که این آزمایش توسط …

موبنا – به گزارش آسوشیتدپرس، اعلام خبر آزمایش دو موشک بالستیک از سوی ایران بازتاب گسترده ای در میان رسانه های بین المللی به دنبال داشت. مقامات آمریکایی نسبت به این خبر واکنشهای متفاوتی نشان دادند.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه گفت: کاخ سفید در حال بررسی این است که این آزمایش توسط ایران صورت گرفته است یا اینکه چنین چیزی وجود ندارد.

ارنست در واکنش به خبر اعلام شده در رسانه های ایران و جهانی گفته است در صورت تکمیل تحقیقات توسط دولت آمریکا، هیچ واکنشی نشان داده نخواهد شد.

وی گفت: ما از ادعای مقامات ایرانی نسبت به آزمایش موشک بالستیک اطلاع داریم ولی از این موضوع نیز اطلاع داریم که ممکن است چنین آزمایشی صورت نگرفته باشد.

اظهارات سخنگوی کاخ سفید در حالی بیان شده است که سخنگوی وزارت کشور آمریکا نیز نسبت به این خبر واکنش نشان داده است.

«الیزابت ترودو» سخنگوی وزارت کشور آمریکا در مصاحبه با سی ان ان گفت: هرگونه آزمایش موشکی ایران نقض آشکار قوانین شورای امنیت محسوب می شود.

وی گفت: آزمایش موشکی ایران به طور حتم تحریم آمیز و امنیت منطقه را با چالش مواجه می کند.

 منبع: مهر 

دکمه بازگشت به بالا