واشنگتن‌پست ظریف را به دروغگویی متهم کرد

موبنا -روزنامه واشنگتن‌پست در سرمقاله روز دوشنبه خود به انتقاد از محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران پرداخته و او را به دروغگویی متهم کرده است. این روزنامه با بیان اینکه دولت باراک اوباما به فضای سیاسی ایران به چشم دوقطبی میان «تندروها» و «میانه‌رو ترها» می‌نگرد، نوشته است که از دید واشنگتن ظریف تجلی …

موبنا -روزنامه واشنگتن‌پست در سرمقاله روز دوشنبه خود به انتقاد از محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران پرداخته و او را به دروغگویی متهم کرده است.

این روزنامه با بیان اینکه دولت باراک اوباما به فضای سیاسی ایران به چشم دوقطبی میان «تندروها» و «میانه‌رو ترها» می‌نگرد، نوشته است که از دید واشنگتن ظریف تجلی گروه دوم که حاضر به همکاری با غرب هستند، است.

واشنگتن‌پست سپس نسبت به درست بودن این نگاه ابراز تردید کرد و به عنوان نمونه اظهارات ظریف در دفاع ضمنی از بازداشت «جیسون رضائیان» که با عنوان خبرنگار این روزنامه در تهران فعالیت می‌کرد را ادعاهایی «پوچ و کذب» توصیف کرده است.

این روزنامه سپس به موضع‌گیری اخیر وزیر امور خارجه کشورمان درباره برگزاری نمایشگاه هولوکاست در ایران پرداخته و نوشته است که ظریف به نمایندگی از دولت حسن روحانی تلاش می‌کند تا نشان دهد که «ارتباطی با این نمایشگاه ندارد.»

نوشته های مشابه

هیأت سردبیری واشنگتن‌پست این ادعا را رد کرده و برگزاری نمایشگاه هولوکاست را به وزارت ارشاد ایران و سپاه پاسداران نسبت داده‌اند.

این روزنامه در پایان با اشاره به بخشی از مصاحبه ظریف با نشریه نیویورکر که گفته بود تقسیم سیاسیون ایرانی به دو دسته «معقول» و «نامعقول» کار درستی نیست و واشنگتن از این کار منتفع نخواهد شد، نوشته است: «خوب، در این یک موضوع، ما حرف آقای ظریف را باور می‌کنیم.»

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا