تجربه‌ای بهتر از واقعیت مجازی با کارت گرافیک جدید انویدیا

موبنا – انویدیا به تازگی از پرچمدار جدید کارت های گرافیک خود به نام جی‌فورس GTX 1080 رونمایی کرده است که حداقل دو برابر قدرت بیشتر و سه برابر کارآمدی بیشتر نسبت به آخرین نسل از کارت گرافیک GTX تیتان را وعده می دهد. انویدیا با معرفی این کارت گرافیک عزم راسخ خود برای کسب …

موبنا – انویدیا به تازگی از پرچمدار جدید کارت های گرافیک خود به نام جی‌فورس GTX 1080 رونمایی کرده است که حداقل دو برابر قدرت بیشتر و سه برابر کارآمدی بیشتر نسبت به آخرین نسل از کارت گرافیک GTX تیتان را وعده می دهد. انویدیا با معرفی این کارت گرافیک عزم راسخ خود برای کسب سهم بیشتر از بازارهای بازی های رایانه ای و واقعیت مجازی را نشان داده است.

خوره های بازی های رایانه ای که از بازی کردن عناوین مطرح روی بیشینه قدرت گرافیکی لذت می برند با استفاده از GTX 1080 می توانند تجربه ای از اجرای روان گرافیک در این سطح داشته باشند. انویدیا طی برگزاری کنفرانس معرفی محصولات جدید خود با نمایش دموهایی از بازی های محبوب گرافیک بالا مانند Tom Clancy’s The Division، Tomb Raider، و Mirror’s Edge این مساله را به خوبی نشان داد.

برای ارائه گرافیکی حتی زیباتر انویدیا از آنچه که نخستین سیستم کپچر درون بازی می نامد و به نام «انسل» (Ansel) شناخته می شود، رونمایی کرده است. اکنون گیمرها از این فرصت برخوردار هستند تصاویری شگفت انگیز با وضوح بالا از بازی های مورد علاقه خود بگیرند که به تبدیل شدن عکاسی درون بازی به یک جریان رایج کمک خواهد کرد. تصاویر می توانند تقریبا از هر چشم اندازی گرفته شوند که به هواداران واقعیت مجازی اجازه مشاهده تصاویر گرفته شده با هدست هایی مانند گوگل کاردبرد یا اچ‌تی‌سی وایو را می دهد.

واقعیت مجازی

یکی از مزایای کارت گرافیک GTX 1080 قدرت اضافی است که به بهبود رندرینگ کمک می کند. افزون بر این، توسعه دهندگان عناوین واقعیت مجازی می توانند اشیایی با جزئیات بیشتر و شخصیت هایی که با سرعت ۹۰ فریم در ثانیه اجرا می شوند – یک ضرورت برای هر برنامه واقعیت مجازی – ایجاد کنند.

با استفاده از کیت توسعه نرم افزار VRWorks انویدیا، توسعه دهندگان می توانند از امتیاز قابلیت مولتی پروجکشن همزمان که به صورت خودکار برای واقعیت مجازی رندر می شود، استفاده کنند. بر همین اساس، وضوح بالا برای مرکز نمایشگر، جایی که کاربری که هدست واقعیت مجازی پوشیده به طور معمول روی آن متمرکز است، ارائه می شود. در همین حال، کناره های صحنه با وضوح پایین‌تر رندر خواهند شد که به حفظ نرخ نوسازی لازم کمک می کند. این افکت با مجموعه های چند نمایشگر سنتی نیز کار می کند و تصویری یکپارچه ایجاد می کند و اشیا تاب خورده که در کناره های هر نمایشگر یافت می شوند را حذف می کند.

هرچه افراد بیشتری از هدست های واقعیت مجازی استفاده می کنند، به این حقیقت پی می برند که صدا با آنچه در حال مشاهده هستند، تطابق ندارد. نرم افزار انویدیا VRWorks Audio صدای سه بعدی یا فضایی را به سطحی جدید وارد می کند و از فناوری ردیابی OptiX برای دنبال کردن مسیر صداها هنگامی که در زمان واقعی با محیط تعامل دارند، استفاده می کند.

کارت گرافیک GTX 1080 باید به جنبه لمسی تجربه واقعیت مجازی کاربر نیز کمک کند. نرم افزار PhysX for VR به ارائه فیزیک و تعامل لمسی دقیق با استفاده از ترکیبی از ردیابی موقعیتی کمک خواهد کرد. بر همین اساس، زمانی که یک توپ بیسبال را برداشته و آن را به سمت مجموعه ای از قوطی ها پرتاب می کنید تاثیر نتیجه حاصل شده به لطف محاسبات زمان واقعی بسیار واقعی‌تر خواهد بود.

به طور کلی، معرفی کارت گرافیک جی‌فورس GTX 1080 رشد فناوری هایی را در پی خواهد داشت که در نهایت به شکل گیری بازی های زیباتر هم برای واقعیت مجازی و هم دو بعدی سنتی کمک می کنند. قدرت افزایش یافته و بهره‌وری بیشتر این کارت گرافیک به معنای آن است که توسعه دهندگان به طور بالقوه می توانند محصولات بزرگ بعدی خود را بدون آن که بودجه و سخت افزارشان را نابود کنند، تولید کنند.

 منبع: عصرایران| نویسنده: محمد مهدی حیدرپور

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا