پخش «شهرزاد» در سالن سینما قانونی است؟

موبنا – به دنبال تصمیم مدیران پردیس کوروش برای نمایش آخرین قسمت مجموعه‌ی «شهرزاد» در چند سانس پایانی ۱۹ اردیبهشت‌ماه، حاشیه‌هایی مبنی بر ضایع شدن حق فیلم‌های سینمایی مطرح شده است که پیگیری‌ها نشان می‌دهد اجرای این برنامه اصلا در سالن‌های “سینمایی” کوروش نیست. علی سرتیپی، از مدیران سینما کوروش در این‌باره به خبرنگار ایسنا …

موبنا – به دنبال تصمیم مدیران پردیس کوروش برای نمایش آخرین قسمت مجموعه‌ی «شهرزاد» در چند سانس پایانی ۱۹ اردیبهشت‌ماه، حاشیه‌هایی مبنی بر ضایع شدن حق فیلم‌های سینمایی مطرح شده است که پیگیری‌ها نشان می‌دهد اجرای این برنامه اصلا در سالن‌های “سینمایی” کوروش نیست.

علی سرتیپی، از مدیران سینما کوروش در این‌باره به خبرنگار ایسنا گفت: پخش آخرین قسمت «شهرزاد» بهانه‌ای شد تا هم از این طریق از دست‌اندرکاران این مجموعه قدردانی شود و هم امکانی فراهم شود تا عوامل این مجموعه در کنار مردم به تماشای قسمت پایانی بنشینند.

او افزود: به این منظور دو سانس از ۱۱ شب به بعد در سالن شماره هفت که برای اجرای تئاتر است، اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه دو سانس مشخص شده در ساعت‌های ۲۳ و ۲۳:۵۹ سانس‌های غیرموظف سالن‌های سینما هستند، گفت: یک سانس ۲۱:۳۰ هم ابتدا باز شده بود که آن را کلا از برنامه حذف کردیم و الان همین دو سانس برای تماشای «شهرزاد» تعیین شده است که امیدوارم این اتفاق بهانه‌ی دیگری باشد تا پای مردم بیشتری به سینماها باز شود.

در این‌باره سخنگوی شورای صنفی نمایش هم به ایسنا توضیح داد: برنامه‌ریزی این کار توسط خود سینما انجام می‌شود و اگر در سانس موظفی سینماها بود باید از شورای صنفی نمایش مجوز گرفته می‌شد.

غلامرضا فرجی با اشاره به اینکه مجوز از وزارت ارشاد باید گرفته شده باشد، افزود: آخرین سانس موظف سینماها ۲۱ تا ۲۳ است و اگر اجرای این برنامه در سالنی که برای تئاتر است صورت گیرد اصلا به شورای صنفی نمایش ارتباطی پیدا نمی‌کند.
پیش از این قسمت بیستم «شهرزاد» هم در پردیس کوروش به نمایش درآمد که با استقبال زیاد مردم روبرو شد.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا