شرکت‌های نفتی خارجی: شرایط بانکی دیروز با امروز فرقی نکرده است

موبنا – بیست و یکمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی طی روزهای گذشته برگزار شد و شرکت های داخلی و خارجی فعال در حوزه نفت و صنایع وابسته توانایی ها و دست آوردهای خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشتند. از نظر کمی تعداد شرکت های حاضر در این نمایشگاه، نسبت به سال …

موبنا – بیست و یکمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی طی روزهای گذشته برگزار شد و شرکت های داخلی و خارجی فعال در حوزه نفت و صنایع وابسته توانایی ها و دست آوردهای خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشتند.

از نظر کمی تعداد شرکت های حاضر در این نمایشگاه، نسبت به سال گذشته، افزایش داشته اما نکته مهم غیبت شرکت های بزرگی همچون بریتیش پترولیوم، انی ایتالیا، رویال داچ شیل، توتال فرانسه، و استات اویل نروژ بود که انتظار می رفت حضور این شرکت ها گرمی مضاعفی را به این نمایشگاه ببخشد.

شرکت های خارجی از آلمان،‌هلند، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، روسیه و دیگر کشورهای فعال در حوزه نفت در این نمایشگاه حضور داشتند.

ترکیه نیز از جمله کشورهایی بود که چندین شرکت نفتی و گازی را به این نمایشگاه گسیل کرده بود.

نوشته های مشابه

در گفتگو با تعدادی از این شرکت ها آنها همچنان از موانع موجود بر سر راه نقل و انتقال پول به ایران به شدت گلایه مند بوده و این مسئله را بزرگترین مانع بر سر راه حضور در ایران معرفی کردند.

*شرکت فرانسوی:دیروز با امروز هیچ فرقی نکرده است

یکی از مقامات شرکت انتره پوز فرانسه که مدعی بود از سال ۱۹۵۵ در ایران حضور داشته و فعالیت های گسترده ای در ایران داشته است در اظهارات خود درباره لغو تحریم های بانکی و باز شدن دست فعالان اقتصادی برای نقل و انتقال پول به ایران تأکید کرد:” دیروز با امروز هیچ فرقی نکرده است”.

نماینده این شرکت فرانسوی فعال در حوزه پروژه های انرژی ادامه داد ما تا به حال چندین پروژه در حوزه های انرژی ایران انجام داده و ایران را خانه خود می دانیم و با شرایط کشور کاملا آگاه هستیم.

وی ادامه داد در حال حاضر مشکل مبادلات بانکی و محدودیت های موجود بزرگ ترین مانع برای فعالیت در ایران است.

این شخصیت فرانسوی تأکید کرد ما همچنان منتظر رفع موانع بانکی هستیم و تنها مشکل ما در حال حاضر همین مانع است.

*شرکت لایون تک اسپانیا: هنوز هم مشکلات مالی و بانکی وجود دارد

نماینده شرکت لایون تک اسپانیا نیز در گفتگو با خبرنگار فارس تأکید کرد در طول تحریم ها در ارتباط با ایران با مشکلات مالی و بانکی جدی مواجه بودیم و هنوز هم در همان شرایط به سر می بریم.

وی ادامه داد در حالی که همه درباره تغییر شرایط صحبت می کنند امروز با دیروز تفاوتی نکرده است.

*شرکت فرانسوی:ترس شرکت‌ها از آمریکا برای سرمایه‌گذاری در ایران

نماینده یک شرکت فرانسوی دیگر در گفتگو با خبرنگار فارس افزود ما از دو سال پیش به طور منظم به ایران سفر می کنیم تا بتوانیم در ایران شرکایی یافته و به فعالیت بپردازیم.

این شرکت که در زمینه خدمات تعمیرات و نگهداری تأسیسات نفتی فعالیت می کند نیز همانند دیگر شرکت ها تأکید کرد مشکلات مبادلات بانکی با ایران مهمترین مشکل این شرکت در راه ورود به ایران است.

وی ادامه داد به خصوص به عنوان یک شرکت فرانسوی با مشکل جدی در این زمینه مواجه هستیم و بانک های بزرگ فرانسوی به دلیل ترس از اقدامات متقابل آمریکا با ایران همکاری نمی کنند.

*شرکت کرایوکان ترکیه:زمان‌بندی پرداخت‌ها در مناقصات ایران زیاد است

شرکت کرایوکان ترکیه که در زمینه تولید مخازن گاز مایع در ایران فعالیت می کند نیز از موانع موجود بر سر مبادلات بانکی با ایران گلایه مند بود و گفت که در کنار مشکلات نقل و انتقال بانکی بین ایران و ترکیه، زمان‌بندی پرداخت ها نیز در مناقصات ایران زیاد بوده و شرکای ایرانی ما نیز تلاش می کنند این زمان‌بندی را به ما تحمیل کنند.

از سوی دیگر شرکت های دولتی نفتی ایران نیز با کمبود منابع مالی روبرو بوده و از این منظر نیز در همکاری با ایران با مشکل روبرو هستیم.

وی ادامه داد ما در زمان تحریم ها از صرافی ها برای انتقال پول استفاده می کردیم که رسمی نبود و با مشکلاتی در این زمینه مواجه بودیم.

اظهارات اخیر این شرکت های خارجی در حالی است که چندی پیش مقامات بانک مرکزی با استناد به اتصال ایران به شبکه سوئیفت شوی تبلیغاتی رفع تحریم های بانکی به راه انداخته بودند.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا