توصیه بازیگر زن به جای تماشای سریال‌های ماهواره

موبنا – فریبا متخصص بازیگر سینما و تلویزیون اظهار داشت: کتاب همیشه بالاترین جایگاه را در اوقات فراغت من داشته و یکی از تفریحات مهمی است که از آن لذت می برم و سعی دارم وقت خود را با آن پر کنم. در ادامه خاطرنشان کرد: در نمایشگاه کتاب امسال برای کتابخوانی دعوت شدم و …

موبنا – فریبا متخصص بازیگر سینما و تلویزیون اظهار داشت: کتاب همیشه بالاترین جایگاه را در اوقات فراغت من داشته و یکی از تفریحات مهمی است که از آن لذت می برم و سعی دارم وقت خود را با آن پر کنم.

در ادامه خاطرنشان کرد: در نمایشگاه کتاب امسال برای کتابخوانی دعوت شدم و کتاب «کورش کبیر» را انتخاب کردم که ۳۰ صفحه از این کتاب را خواندم و دوست داشتم مردم با این شخصیت تاریخی آشنا شوند و البته خودم نیز با خواندن این کتاب بیشتر با این شخصیت آشنایی پیدا کردم.

وی افزود: حرفه من به شکلی است که مجبور به کتابخوانی هستم، از آنجا که در رادیو فعالیت دارم بسیاری در کتابها را که تنظیم رادیویی شده اند می خوانم تا بتوانم هنگام ضبط تسلط کافی داشته باشم. در حال حاضر مشغول خواندن کتاب «مرد صد ساله ای که از پنجره فرار کرد و ناپدید شد» نوشته یوناس یوناسن نویسنده سوئدی هستم که توسط فرزانه طاهری ترجمه شده و با اینکه خواندن آن را به تازگی شروع کرده ام با تعاریفی که از آن شنیده ام مطالعه اش را به همه پیشنهاد می دهم.

بازیگر فیلم سینمایی «ایران برگر» اظهار داشت: به تازگی سایتی راه اندازی شده است که علاقه مندان و به خصوص جوانان که بیشتر در فضاهای مجازی حضور دارند می توانند با پرداخت کمترین هزینه زمانی که در مترو یا اتوبوس هستند و مسافتی را طی می کنند یک رمان را گوش دهند. از نظر من وجود کتاب های الکترونیکی اتفاق خوبی است و حداقل می تواند جوانان را به کتابخوانی نزدیک کند.

وی افزود: با وجود اینکه کتاب های الکترونیکی را ارزشمند می دانم خواندن کتاب های کاغذی را ترجیح داده و بیشتر علاقه مند هستم که کتاب را ورق بزنم و به این شکل مطالعه کنم. بهتر است مردم را به خواندن کتاب تشویق کرد تا اوقات خود را با دیدن سریال های مبتذل ماهواره ها صرف نکنند.

این بازیگر خاطرنشان کرد: تحمل جوانان برای خواندن کتابها کم شده و فکر می کنم تنبلی نیز در اینکه کتابخوانی در بین جوانان کم شده دخیل باشد چرا که معمولاً همه چیز را ساده و راحت می خواهند و حوصله خواندن کتاب را ندارند. در گذشته موبایل و اینترنت به این شکل وارد زندگی مردم نشده بود و متأسفانه شبکه های مجازی و اینترنت این روزها بیشتر وقت افراد را به خود اختصاص داده است.

متخصص افزود: بهتر است فرهنگی در کشور به وجود آید که مردم به جای خرج های اضافی که دارند هزینه ای برای خرید کتاب در نظر بگیرند. البته از نظر من کتاب در کشور ما قیمت بالایی دارد و این برای مردم سخت است که بخواهند پول زیادی برای خرید کتاب صرف کنند. به نظر من بهتر است برای ارزانتر شدن کتاب فکری شود تا مردم نیز به جای هزینه های اضافی بتوانند برای خرید کتاب ترغیب شوند.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «زمانه» در پایان تصریح کرد: سعی دارم در شبکه های مجازی چندان فعالیت نداشته باشم. صفحه ای در اینستاگرام ندارم و وجود هر صفحه ای در این شبکه را با نام خودم رد می کنم.

 منبع:صبا  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا