اوباما برای برجام، مردم آمریکا را گول زد

موبنا – «پاول رایان» رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا امروز با نوشتن مقاله‌ای، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور این کشور را به گمراه کردن مردمش برای متقاعد کردن آنها به پذیرفتن توافق هسته‌ای محکوم کرد. متن ترجمه شده بخش‌هایی از این مقاله به شرح ذیل به استحضار مخاطبان فارس می‌رسد: وقتی روی آن (توافق هسته‌ای) تمرکز می‌کنی، سخت است …

موبنا – «پاول رایان» رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا امروز با نوشتن مقاله‌ای، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور این کشور را به گمراه کردن مردمش برای متقاعد کردن آنها به پذیرفتن توافق هسته‌ای محکوم کرد.

متن ترجمه شده بخش‌هایی از این مقاله به شرح ذیل به استحضار مخاطبان فارس می‌رسد:

وقتی روی آن (توافق هسته‌ای) تمرکز می‌کنی، سخت است بتوانید به نتیجه‌ای غیر از این برسید که دولت اوباما مردم آمریکا را گمراه کرد یا حداقل خودش را گمراه کرد.

همه چیزهایی که دولت به ما درباره توافق گفته بود، کم کم خلافش ثابت می‌شود. دولت به ما تضمین داد که می‌تواند تحریم‌های ایران را در صورت خلف وعده ایران، دوباره برگرداند – یا به سرعت بازگرداند_. در حالی که دیگر کشورها و حتی شرکت‌های آمریکایی برای بازگشت به ایران با هم مسابقه گذاشته‌اند، این امر روز به روز ناممکن‌تر بنظر می‌رسد.

به ما گفته بودند که ایران هیچ‌گاه به دلار یا نظام مالی آمریکا دست پیدا نمی‌کند. دولت حالا ظاهراً در حال تجدیدنظر است و چند هفته پیش، میلیون‌ها دلار آب سنگین از ایران خرید. این ماجرا پس از آن زخ داد که اوایل امسال، برای آزادی ۵ آمریکایی که ناعادلانه در ایران دستگیر شده بودند، ۱.۷ میلیلارد دلار باج داده بودند.

آنها همچنین به ما گفته بودند که اگر مشکل هسته‌ای حل شود، آمریکا برای مبارزه با دیگر اقدامات ثبات‌زدای ایران، در موضع قوی‌تری خواهد بود. به جای این، رژیم جسور ایران حمایت از تروریسم را ادامه می‌دهد، موشک‌های بالستیکی آزمایش می‌کند که روی آن نوشته “مرگ بر اسرائیل” و حقوق شهروندان خود را زیر پا می‌گذارد.

ساعاتی پیش از خوانده شدن بیانیه سالانه رئیس‌جمهور، دریافتیم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ۱۰ ملوان آمریکایی را دستگیر کرده و در یک اقدام تبلیغاتی، عکس و فیلم آنها را در اسارت پخش کرده است. واکنش دولت چه بود؟ «جان کری» وزیر خارجه از رژیم ایران برای همکاری در آزادی ملوانان، از آنها تشکر کرد و کاری که اصلاً نباید انجام می‌داد را یک موفقیت دیپلماتیک خواند.

گذر زمان به این سوال که “آیا توافق هسته‌ای جلوی بمب هسته‌ای ایران را گرفت” پاسخ خواهد داد ولی آنچه ما می‌دانیم این است. ما می‌دانیم که در ۵ و ۱۰ سال آینده، تحریم‌های بین‌المللی از (خرید) سلاح‌های متعارف و موشک‌های بالستیک ایران، برداشته خواهد شد. ما می‌دانیم که طی ۱۰ تا ۱۵ سال آینده، بیشتر محدودیت‌هایی که بر توانایی غنی‌سازی اورانیوم و بازفرآوری پلتنیوم ایران – ۲ گام مهم در ساخت سلاح هسته‌ای – اعمال شده، منقضی خواهد شد. ما می‌دانیم که وقتی اکثر این محدودیت‌ها مرتفع شود، ما چیزی جز قول مسئولین ایرانی مبنی بر نساختن بمب، در دست نخواهیم داشت.

 منبع:فارس  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا