سرپرست جدید معاونت نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری معرفی شد

موبنا – علی‌اصغر عمیدیان در مراسم معارفه سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات گفت: حوزه نظارت رگولاتوری از حوزه‌های بسیار مهمی است که متناسب با رشد و توسعه تکنولوژی باید سیستم‌ها و فرآیندهای نظارتی آن تغییر کند. وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین اولویت رگولاتوری پاسخگوئی به مردم و حاکمیت در حوزه ارتباطات و فناوری …

موبنا – علی‌اصغر عمیدیان در مراسم معارفه سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات گفت: حوزه نظارت رگولاتوری از حوزه‌های بسیار مهمی است که متناسب با رشد و توسعه تکنولوژی باید سیستم‌ها و فرآیندهای نظارتی آن تغییر کند.
وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین اولویت رگولاتوری پاسخگوئی به مردم و حاکمیت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است افزود: مسئولیت پاسخگوئی به حاکمیت، دفاع از حقوق مردم و اپراتورها از موضوعاتی است که در حوزه نظارت و اعمال مقررات محقق می‌شود و بر همین اساس پس از صدور پروانه و حضور فعالان جدید در بخش ICT کشور، بخش نظارت باید با قدرت بیشتر بر چارچوب پیش‌بینی شده در پروانه نظارت کند.
او اظهار کرد: نظارت امری مستمر و پویاست لذا سیستم‌ها و فرآیندهای نظارتی نیز باید با همین ویژگی‌ها در این بخش پیاده‌سازی شوند.
رگولاتور ارتباطی تعامل با ادارات کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی مناطق نه گانه و تدوین دستورالعمل‌های نظارتی برای پروانه‌های صادر شده را از دیگر اولویت‌های حوزه نظارت و اعمال مقررات عنوان کرد.
همچنین در این مراسم لطف‌اله سبوحی، قائم مقام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی نیز بر تغییر فرآیندها، رویکردها و نگاه نظارتی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر همگام با بلوغ حوزه ICT باید در حوزه نظارت به سمتی پیش برویم که موضوع خود نظارتی از سوی اپراتورها و فعالان بخش تحقق پیدا کند.
وی افزود: اگر بخش نظارت جایگاه مناسب خود را نداشته باشد و به طور موثر و قوی فعالیت نکند، بخش مقررات‌گذاری نیز زیر سوال می‌رود.
حسین فلاح جوشقانی پیش از این مدیر دفتر بررسی‌های فنی و اقتصادی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا