اجرای سامانه‌های صیانت اجتماعی و امنیت شبکه ای در کشور

موبنا – محمد علی آریانیان با اعلام این مطلب گفت: تامین امنیت در فضای مجازی و توسعه شبکه پهن باند دو راهکار اصلی عملیاتی‌سازی این سیاست است. او ابراز کرد: برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی نیازمند اجرای چهار طرح توسعه همه جانبه شبکه‌های مادر مخابراتی، توسعه و بهینه‌سازی خدمات شبکه‌های مادر مخابراتی، توسعه سرمایه انسانی …

موبنا – محمد علی آریانیان با اعلام این مطلب گفت: تامین امنیت در فضای مجازی و توسعه شبکه پهن باند دو راهکار اصلی عملیاتی‌سازی این سیاست است.
او ابراز کرد: برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی نیازمند اجرای چهار طرح توسعه همه جانبه شبکه‌های مادر مخابراتی، توسعه و بهینه‌سازی خدمات شبکه‌های مادر مخابراتی، توسعه سرمایه انسانی و راهبردهای حاکمیتی و ارتقاء بهره‌وری و توسعه ارتباطات بین‌الملل در این شرکت هستیم.
معاون نظارت راهبردی و برنامه‌ریزی ارتباطات زیرساخت افزود: اجرای طرح توسعه همه جانبه با توسعه شبکه کابل فیبر نوری، ارتقای شبکه انتقال، توسعه شبکه ملی دیتا و سوئیچ، توسعه مدیریت و امنیت شبکه دیتا و توسعه پهنای باند بین‌الملل عملیاتی می‌شود.
وی تصریح کرد: برای توسعه و بهینه‌سازی خدمات شبکه‌های مادر مخابراتی، راهکارهایی چون بهینه‌سازی سیستم‌های انتقال، بازاریابی خدمات، بهینه‌سازی سیستم‌های تغذیه نیرو، بهینه‌سازی‌های مدیریت و امنیت شبکه، شبکه دیتا و سوئیچ، شبکه فیبرنوری، ساختمان و تاسیسات و نظارت و ارزیابی فنی شبکه‌های مادر مخابراتی پیش‌بینی شده است.
آریانیان در ادامه با اشاره به طرح توسعه سرمایه انسانی و راهبردهای حاکمیتی و ارتقاء بهره‌وری گفت: برای این مهم نیز تهیه طرح‌های جامع شرکت، تعیین ساختار فنی برنامه ششم، پژوهش و نوآوری، ارتقاء سیستم‌های مدیریت سرمایه انسانی، ارتقاء سازمان الکترونیک، تهیه نرم‌افزارهای مورد نیاز و گسترش فرهنگ ارتباطات را در دست اجرا داریم.
وی تاکید کرد: حفاظت فیزیکی، پدافند غیر عامل و سیستم امنیتی یکپارچه در تمام حوزه‌ها مورد توجه قرار دارد و برای طرح توسعه ارتباطات بین‌الملل نیز توسعه ترانزیت، توسعه و ایجاد IXP بین‌المللی و IXP منطقه‌ای در ایران، تبدیل سوئیچ بین‌الملل به NGN و برنامه‌های ویژه دیگری در دستور کار است.
او اضافه کرد: همچنین توسعه سرویس‌ها، سرمایه‌گذاری در فیبرهای نوری بین‌الملل، ایجاد POP بین‌الملل در ایران و سایر کشورها و ایجاد پردیس ارتباطی (بومهن ،همدان ، اصفهان) و توسعه و بازاریابی سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات بین‌الملل مورد توجه قرار دارد.
آریانیان خاطر نشان کرد: برای پیاده‌سازی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شاخص‌های اصلی از ۲۴ بند سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری که در رابطه با بخش ارتباطات می‌شود استخراج و برای هر کدام مشغول برنامه‌ریزی هستیم تا بتوانیم در اجرا و پیاده‌سازی برنامه‌های عملیاتی شرکت یکایک این شاخص‌ها را بکار برده و میزان رعایت آن را اندازه‌گیری کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا