ایران و هلند تفاهمنامه نفتی امضا كردند

موبنا – تفاهمنامه همكاری های مشترك برای ساخت تجهیزات صنعت نفت میان انجمن سازندگان صنعت نفت ایران و انجمن صنایع انرژی هلند در حضور «هنگ كامپ» (Henk Kamp) وزیر اقتصاد، انرژی و كشاورزی هلند، و «امیرحسین زمانی نیا» معاون امور بین الملل وزیر نفت ایران امضا شد. بر اساس این تفاهمنامه ایران و هلند برای …

موبنا – تفاهمنامه همكاری های مشترك برای ساخت تجهیزات صنعت نفت میان انجمن سازندگان صنعت نفت ایران و انجمن صنایع انرژی هلند در حضور «هنگ كامپ» (Henk Kamp) وزیر اقتصاد، انرژی و كشاورزی هلند، و «امیرحسین زمانی نیا» معاون امور بین الملل وزیر نفت ایران امضا شد.
بر اساس این تفاهمنامه ایران و هلند برای اجرای پروژه های مشترك و انتقال فناوری های جدید همكاری می كنند.
همچنین قرار است شركت های مشترك ایرانی و هلندی برای فعالیت در ساخت تجهیزات صنعت نفت تشكیل شود.
براساس این تفاهمنامه هلندی ها منابع مالی و فناوری را تامین كرده و سازندگان و شركت های ایرانی بخش اجرا را عهده دار می شوند.
یك هیات هلندی شامل بیش از ۴۰ شركت مواد غذایی، كشاورزی، ماشین آلات، حمل و نقل و لجستیك از امروز (یكشنبه) با مسئولان و فعالان صنعتی و تجاری ایرانی نشست های مشترك داشته و در مورد همكاری های تجاری آینده گفت و گو كرده اند.
ریاست این هیات را وزیر اقتصاد، انرژی و كشاورزی هلند، بر عهده دارد كه امروز از بیست و یكمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت بازدید كرد. وی آذرماه پارسال نیز در صدر یك هیات بازرگانی به تهران سفر كرد و افزون بر حضور در نشست سران مجمع كشورهای صادركننده گاز (جی.یی.سی.اف) با دولتمردان اقتصادی و سیاسی كشور راه های توسعه و تحكیم مناسبات را بررسی كردند.
بیست و سوم فروردین ماه یك هیات تجاری دیگر از این كشور به تهران سفر كرده بود. یكشنبه نیز دومین نشست توسعه همكاری های كشاورزی ایران و هلند برگزار شد.
فردا قرار است «گروه كار مشترك اقتصادی در زمینه كشاورزی» بین شركت های ایرانی و هلندی برگزار شود.
محصولات گل و گیاه با هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو، گوشت با هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو، لبنیات و تخم‌مرغ با هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو، سبزیجات با ۶میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو و میوه با چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون یورو، پنج محصول برتر صادراتی كشور هلند در سال ۲۰۱۵ میلادی بود.
میزان صادرات محصولات كشاورزی هلند در سال ۲۰۱۵، بیش از ۸۲ میلیارد یورو بود كه نسبت به سال پیش از آن (۲۰۱۴ میلادی) با ۷۰۰ میلیون یورو، یك درصد افزایش یافت.
صادرات محصولات كشاورزی هلند ۱۸.۸ درصد كل صادرات هلند را كه ۴۳۸ میلیارد یورو است، تشكیل می‌دهد.
هلند بیشترین صادرات را به كشورهای آلمان با ۲۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون یورو، بلژیك با هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو، انگلیس با هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو، فرانسه ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون یورو و ایتالیا سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو دارد.
این كشور پس از ایالات متحده آمریكا بزرگ‌ترین صادركننده محصولات كشاورزی در جهان است.
نمایشگاه بین المللی صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از شانزدهم اردیبهشت ماه با حضور ۱۹۰۰ شركت از جمهوری اسلامی ایران و ۳۸ كشور دیگر، در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به كار كرد و عصر امروز (یكشنبه) به كار خود پایان می دهد.

 منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا