اعدام زنجانی نهایت آمال دست اندرکاران پشت پرده

موبنا -سیدحسین دهدشتی، با اشاره به اظهارات اخیر وزیردادگستری درباره اینکه اعدام بابک زنجانی پول نمی شود،گفت: اعدام متهم نفتی به پنهان ماندن بسیاری از لایه های این پرونده برای همیشه کمک می کند. بازگرداندن بیت المال منافاتی با اعدام یا محاکمه بابک زنجانی ندارد نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه …

موبنا -سیدحسین دهدشتی، با اشاره به اظهارات اخیر وزیردادگستری درباره اینکه اعدام بابک زنجانی پول نمی شود،گفت: اعدام متهم نفتی به پنهان ماندن بسیاری از لایه های این پرونده برای همیشه کمک می کند.

بازگرداندن بیت المال منافاتی با اعدام یا محاکمه بابک زنجانی ندارد

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بیش از اینکه اعدام بابک زنجانی اهمیت داشته باشد بازگشت بیت المال به خزانه مهم است، افزود: اعدام بابک زنجانی از این جهت که به رهایی بسیاری از افراد دخیل در پرونده فساد نفتی می انجامد به صلاح نیست.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه شفاف سازی پرونده فساد نفتی به رو شدن دست بسیاری از افراد منجر خواهد شد، تصریح کرد: هر چند بازگرداندن بیت المال منافاتی با اعدام یا محاکمه بابک زنجانی ندارد،اما باید ابتدا بازگشت منابع مالی کشور در دست کار قرار بگیرد. وی ادامه داد: مشخص کردن عوامل پشت پرده فساد نفتی درحال حاضر دستور کار قوه قضاییه است.

نوشته های مشابه

انتقاد از اطاله دادرسی در رسیدگی به پرونده بابک زنجانی

دهدشتی با اشاره به اطاله دادرسی در خصوص پرونده بابک زنجانی، گفت: بیش از ۲ سال از آغاز بررسی این پرونده می گذرد،اما هنوز شفاف سازی در این پرونده دیده نمی شود.

این نماینده مردم درمجلس نهم، یادآور شد:متاسفانه هنوز افراد مسئول در پرونده فساد نفتی به دادگاه برای ارایه توضیحات و همچنین دادخواهی احضار نشده اند.

رئیس کمیته رسیدگی به پرونده بابک زنجانی،افزود:قوه قضاییه باید پیگیر بازگرداندن “رضا ضراب” به ایران و محاکمه وی باشد تا بدین ترتیب نقاط ابهام آمیز پرونده فساد نفتی شفاف شود.

در رابطه با پرونده بابک زنجانی باید تا زمان تأیید و اجرای حکم آن صبر کرد

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات شب گذشته وزیردادگستری در رابطه با اینکه با اعدام بابک زنجانی دولت نمی‌تواند پولی را به بیت المال بازگرداند، گفت:در رابطه با این پرونده باید تا زمان تأیید و اجرای حکم آن صبر کرد.

وی ادامه داد: طبق کارشناسی صورت گرفته اموال متهم نفتی بالغ بر ۵ هزار میلیارد است که این مقدار تکافوی بدهی او را نمی کند، همچنین هنوز اموال دیگری از متهم نفتی شناسایی نشده که عده ای بخواهند از بازگرداندن آن سرباز بزنند.
رسیدگی به پرونده متهم نفتی هنوز به پایان نرسیده است
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای تصریح کرد:رسیدگی به پرونده متهم نفتی هنوز به پایان نرسیده است و ما نهایت تلاشمان را می کنیم تا اموال وی را شناسایی و استیفا کنیم.
سخنگوی دستگاه قضا در ادامه گفت: متهم نفتی دارای وکیل است و اگر احساس خطر کند، می تواند برای صیانت از اموالش اقدام کند و دادستان هم مراقبت‌ها و نظارت‌های لازم را انجام می دهد؛ همچنین این متهم نفتی به وزارت نفت در رابطه با سرپرستی و اداره اموالش وکالت داده است.

وی با اشاره به مورد تحقیق قرارگرفتن همه افراد دخیل در پرونده متهم نفتی گفت:در این پرونده برای سه نفر که اتهاماتی متوجه آنها شده بود، کیفرخواست صادر شد و رسیدگی به این پرونده ادامه دارد و اگر ثابت شود افراد دیگری در این پرونده جرمی را مرتکب شده اند برای آنها نیز کیفرخواست صادر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای تصریح کرد: در این پرونده از برخی وزرا و مسئولان بانک مرکزی در دولت گذشته تحقیق به عمل آمده است؛اما اتهاماتی که منجر به صدور کیفرخواست شود متوجه این افراد نبوده است.وی در ادامه به اختلاف نظرهایی که پیرامون قیمت گذاری یکی از املاک متهم نفتی توسط کارشناسان پیش آمده بود، گفت: یکی از مشکلات دستگاه قضایی که بعضا منجر به طول کشیدن برخی پرونده ها می شود،همین اختلاف نظرها در کارشناسی است که این اختلاف نظرها که بعضاَ متضمن تخلفاتی است و هیچ ارتباطی به قوه قضائیه ندارد.
سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه در طول مدت اخیر هیچگاه رسیدگی به پرونده متهم نفتی قطع نشده است،تصریح کرد: رسیدگی به این پرونده در جریان است و خارج از گود نشستن و حرف زدن در رابطه با این پرونده خیلی سخت نیست؛ واقعا در رابطه با این پرونده کارهای زیادی صورت گرفته است و تمام احتمالات پیرامون آن برای رسیدگی دردستور کار قرار گرفته است.

 منبع: خانه ملت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا