صنایع کوچک کمتر از یک‌روز جواز تاسیس خواهندگرفت

موبنا – “علی یزدانی” در نشست رفع موانع تولید، در یاسوج افزود: برای تشویق سرمایه‌گذاران و تسهیل در امر سرمایه‌گذاری فرآیند صدور جواز تاسیس صنایع کوچک اصلاح شد و در کمتر از یک روز امکان‌پذیر خواهد شد.وی عنوان کرد: مهمترین بخش این اصلاحات، کوتاه کردن زمان صدور مجوز است که از این پس در یک …

موبنا – “علی یزدانی” در نشست رفع موانع تولید، در یاسوج افزود: برای تشویق سرمایه‌گذاران و تسهیل در امر سرمایه‌گذاری فرآیند صدور جواز تاسیس صنایع کوچک اصلاح شد و در کمتر از یک روز امکان‌پذیر خواهد شد.وی عنوان کرد: مهمترین بخش این اصلاحات، کوتاه کردن زمان صدور مجوز است که از این پس در یک روز کاری مجوز مورد نیاز به متقاضیان داده می شود.
رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان کرد: مدارک و مطالعات اولیه نیز تا حد زیادی آسا‌ن‌تر شده است و سرمایه گذار می تواند مجور تاسیس خود را دریافت کند.
یزدانی تصریح کرد: مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران برنامه های تشویقی جدیدی برای جذب سرمایه دارند.وی ادامه داد: تخفیف ۵۰ درصدی زمین در شهرک های صنعتی، کاهش پیش پرداخت‌ها و آسان کردن اقساط از جمله برنامه های تشویقی شرکت شهرک های صنعتی است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: علاوه بر این صندوق‌های حمایت از صنایع از جمله صندوق‌های حمایت از صادرات، صندوق حمایت از سرمایه گذاری، فعالیت‌های معدنی و تحقیقات الکترونیک ساز و کارهای تازه ای برای تشویق سرمایه گذاران در نظر گرفته اند.
یزدانی تاکید کرد: کاهش کارمزدها و تامین ضمانت‌نامه تا ۳۰ میلیارد ریال از جمله برنامه های تشویقی این صندوق‌هاست.وی یکی دیگر از برنامه های تشویقی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران را ارائه ضمانت نامه به تولیدکنندگان برای تامین مواد اولیه صنایع کشور عنوان کرد.

۱۰هزار واحد صنعتی راکد در کشور فعال می‌شوند

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران همچنین در جمع خبرنگاران گفت: ۱۰ هزار واحد صنعتی راکد در کشور فعال می شوند.

“علی یزدانی” با بیان اینکه ۸۱ درصد واحدهای صنعتی در کشور فعال هستند، افزود: در سال جاری در راستای فعال کردن واحدهای راکد در کشور، کمیته تخصصی رونق در همه استان‌های کشور تشکیل شد.

یزدانی بیان کرد: این کمیته در همه استان‌ها مشکلات واحدهای صنعتی غیرفعال را بررسی و راهکارهای خروج از رکود را در این واحدها ارائه می کند.وی تصریح کرد: این کمیته در استان‌ها زیرمجموعه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است که در تحقق اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با بیان اینکه بخشی از واحدهای صنعتی فعال با زیر ظرفیت اسمی پروانه تاسیس خود در حال فعالیت هستند، گفت: ۸۷ هزار و ۶۵۹ واحد تولیدی در کشور دارای پروانه بهره برداری هستند.

یزدانی افزود: از این تعداد ۱۰۹۹ واحد در تملک بانک‌های کشور هستند که ۲۵ درصد این واحدها نیز هم اکنون غیرفعال هستند. تنها ۵ درصد از واحدهای تولیدی در حال ساخت کشور پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد دارند.وی پیشرفت فیزیکی چهار درصد از این واحدها را بین ۶۰ تا ۸۰ درصد، شش درصد از آنها را بین ۴۰ تا ۶۰ درصد و هفت درصد را نیز بین ۲۰ تا چهار درصد عنوان کرد.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اضافه کرد: پیشرفت فیزیکی ۷۸ درصد از واحدهای صنعتی در دست ساخت کشور نیز بین صفر تا ۲۰ درصد است. تعداد شهرک‌ها و ناحیه های صنعتی در حال بهره برداری کشور نیز ۹۴۸ واحد است.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا