حمله شیمیایی داعش به مواضع پیشمرگ‌ها

موبنا – به گزارش روزنامه مصری الیوم السابع، منابع کرد ضمن اعلام این خبر احتمال دادند که گروه تروریستی داعش در این بمباران از خمپاره‌های حاوی گاز کلر استفاده کرده و همین امر باعث ایجاد حالت تنگی نفس در میان زخمی‌ها شده است. این منابع افزودند: ‌در حال حاضر با انتقال مجروحان به بیمارستان کرکوک …

موبنا – به گزارش روزنامه مصری الیوم السابع، منابع کرد ضمن اعلام این خبر احتمال دادند که گروه تروریستی داعش در این بمباران از خمپاره‌های حاوی گاز کلر استفاده کرده و همین امر باعث ایجاد حالت تنگی نفس در میان زخمی‌ها شده است.

این منابع افزودند: ‌در حال حاضر با انتقال مجروحان به بیمارستان کرکوک وضعیت آنها در شرایط پایداری قرار دارد.

ناظم زنگنه، عضو شورای ناحیه “تازة خورماتو ” نیز اظهار داشت:‌ داعش روز یکشنبه روستای تازه آزاد شده “بشیر”‌را با بیش از ۴۰ خمپاره و موشک کاتیوشا حاوی گازهای سمی بمباران کرد و این امر باعث زخمی شدن و ایجاد تنگی نفس در میان ۵۰ تن از جمله فرمانده پلیس روستای بشیر شد.

داوطلبان مردمی پس از امضای توافقنامه‌ای با نیروهای پیشمرگ، با مشارکت پلیس محلی کرکوک مسئولیت حفظ امنیت روستای بشیر را بر عهده گرفته‌اند.

رضا النجار، فرمانده داوطلبان مردمی در شمال عراق در گفتگویی مطبوعاتی اظهار داشت: در این منطقه مرکز پلیس افتتاح شده و بخش بزرگی از نیروهای فعال در روستا به استثنای چند تیپ از داوطلبان مردمی که مسئولیت حفظ امنیت منطقه را به صورت مشترک با پلیس بر عهده گرفته‌اند،‌ در اسرع وقت این شهر را ترک خواهند کرد و پس از آنکه داعشی‌ها به طور کامل از منطقه بیرون رانده شدند، مسئولیت امنیت منطقه به پلیس محلی سپرده خواهد شد.

طبق توافقنامه امضا شده میان پیشمرگ‌ها و داوطلبان مردمی ۷۵ درصد نیروهای داوطلب مردمی از منطقه خارج و پرونده امنیت آن ظرف سه ماه به پلیس محلی سپرده شده و پیشمرگ‌ها روستای بشیر را از بیرون حمایت خواهند کرد.

نیروهای مشترک عراق شامل داوطلبان مردمی و پیشمرگ‌ها با حمایت جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش روز یکشنبه گذشته روستای بشیر را پس از آنکه به مدت دو سال تحت تصرف داعش بود، آزاد کردند.

داعش به تازگی با بمباران شهر “تازة خورماتو “‌واقع در مجاورت این روستا با خمپاره‌های حاوی مواد شیمیایی باعث کشته شدن چهار تن و زخمی شدن صدها تن دیگر شد.

سرهنگ سرحد قادر،‌ فرمانده پلیس نواحی کرکوک اعلام کرد که ۱۰ خانواده عرب شامل ۴۷ تن که شش خانواده از صلاح الدین و چهار خانواده دیگر از حویجه واقع در کرکوک بودند با فرار از مناطق تحت کنترل داعش در صلاح الدین و کرکوک، خود را به مناطق تحت کنترل پیشمرگ‌ها رساندند.

 منبع: ایسنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا