بازار چاپگرهای سه بعدی ۲۱ میلیارد دلاری می‌شود

موبنا – به گزارش کامپیوترورلد، چاپگرهای سه بعدی امروزه برای تولید تقریبا همه چیز از عروسک و لوازم ساده منزل تا اسلحه و خودرو و حتی قطعات پیش ساخته منازل مورد استفاده قرار می گیرد و رشد سالانه این بازار حدود ۳۰ درصد برآورد شده است. ارزش بازار یاد شده در سال ۲۰۱۳ حدود چهار …

موبنا – به گزارش کامپیوترورلد، چاپگرهای سه بعدی امروزه برای تولید تقریبا همه چیز از عروسک و لوازم ساده منزل تا اسلحه و خودرو و حتی قطعات پیش ساخته منازل مورد استفاده قرار می گیرد و رشد سالانه این بازار حدود ۳۰ درصد برآورد شده است.

ارزش بازار یاد شده در سال ۲۰۱۳ حدود چهار میلیارد دلار بوده که در سال ۲۰۱۴ به ۶ میلیارد دلار و در سال ۲۰۱۶ به ۷ میلیارد دلار می رسد و پیش بینی می شود این رقم در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ برابر با ۱۳ و ۲۱ میلیارد دلار باشد.

۴۰ درصد از این رشد حاصل استقبال دو صنعت خودروسازی و لوازم الکترونیک بوده و ۱۵ درصد از آن هم مربوط به ساخت وسایل پزشکی است.

پیش بینی ها نشان می دهد ۹۸ درصد از ابزار کمک شنوایی در سال های آینده در سطح جهان با استفاده از چاپگرهای سه بعدی طراحی و تولید می شوند.

بخش عمده درآمد صنعت چاپگرهای سه بعدی یعنی ۶۸ درصد مربوط به اروپا و آمریکای شمالی بوده و منطقه آسیا – اقیانوسیه ۲۷ درصد از درآمد فروش این محصولات را از آن خود می کند.

گفتنی است دو سوم شرکت های صنعتی در ماه های اخیر استفاده از چاپگرهای سه بعدی را آغاز کرده اند و ۲۵ درصد هم به طور قطع استفاده از این فناوری را در آینده آغاز می کنند. سه دلیل مهم استفاده از این چاپگرها توسط این موسسات و شرکت ها عبارتند از ساخت نمونه های اولیه کالاها(۲۵ درصد)، توسعه محصولات(۱۶ درصد) و خلاقیت و نوآوری(۱۱درصد).

البته در حال حاضر چاپگرهای سه بعدی تنها ۰.۰۴ درصد از کل بازار ساخت محصول در جهان را به خود اختصاص داده اند. اما موسسه پژوهشی Wohlers Associates معتقد است این رقم در نهایت به ۵ درصد از کل بازار مذکور می رسد و صنعت چاپگرهای سه بعدی را به یک بازار ۶۴۰ میلیارد دلاری مبدل خواهد کرد.

 منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا