استفاده از بیت کوین برای پرداخت هزینه خدمات عمومی در سوییس

موبنا – به گزارش انگجت، اکثر تجارب مربوط به پرداخت هزینه ها با پول مجازی مربوط به شرکت های خصوصی بوده، اما از اول جولای مردم شهر کوچک Zug در سوئیس می توانند به طور آزمایشی هزینه استفاده از خدمات عمومی را با بیت کوین بپردازند. این طرح آزمایشی در ادامه سال ۲۰۱۶ اجرا می …

موبنا – به گزارش انگجت، اکثر تجارب مربوط به پرداخت هزینه ها با پول مجازی مربوط به شرکت های خصوصی بوده، اما از اول جولای مردم شهر کوچک Zug در سوئیس می توانند به طور آزمایشی هزینه استفاده از خدمات عمومی را با بیت کوین بپردازند.

این طرح آزمایشی در ادامه سال ۲۰۱۶ اجرا می شود تا در نهایت شورای شهر بر مبنای یافته های خود در مورد ادامه دادن آن تصمیم گیری کند.

شهر Zug (زوگ) در مجموع کمتر از سی هزار نفر جمعیت دارد و در زمینه جذب سرمایه‌های جهانی که ابزار عمدهٔ آن «تخفیف‌های مالیاتی» محسوب می‌شود، گوی سبقت را از دیگر ایالات سوییس ربوده‌است. زوگ در محافل مالی «بهشت مالیاتی جهان» نامیده می‌شود. در شهر زوگ، واحدهای مرکزی (و مجازی) ده‌ها هزار شرکت از سراسر جهان به ثبت رسیده‌اند و البته بخش اصلی عملیاتی و کسب درآمد شرکت‌ها در کشورهای مادر آنها انجام می‌گیرند. به عنوان نمونه سه درصد از تجارت نفت جهان در این منطقه از جهان صورت می گیرد.

 منبع: فارس
دکمه بازگشت به بالا