وقتی کودا به جنگ کایرون می رود!(+عکس)

موبنا – پلیموت باراکودا یا به قول حرفه ای های دنیای خودرو پلیموت کودا یکی از افسانه ای ترین تولیدات تاریخ صنعت خودرو محسوب می شود. از سال ۱۹۶۴ که اولین نسل کودا روانه بازار شد تا یک دهه پس از آن شاهد ارائه زیباترین عضلانی های دوران بودیم. علاقه به این مدل از پلیموت …

موبنا – پلیموت باراکودا یا به قول حرفه ای های دنیای خودرو پلیموت کودا یکی از افسانه ای ترین تولیدات تاریخ صنعت خودرو محسوب می شود. از سال ۱۹۶۴ که اولین نسل کودا روانه بازار شد تا یک دهه پس از آن شاهد ارائه زیباترین عضلانی های دوران بودیم. علاقه به این مدل از پلیموت موجب شده تا همچنان گاراژهای شخصی نسبت به توسعه و بروزرسانی های کودا علاقه نشان دهند. در همین رابطه مدتی قبل از یک پلیموت کودای استثنایی در آمریکا رونمایی شد که تیونینگی کم نظیر را با خود همراه دارد.

همانطور که عنوان شد، این پروژه که با نام “تورک” شناخته می شود، دارای مشخصاتی بسیار خاص است. استفاده از ۳ توربوشارژ قدرتمند، قلب دیزل کامینز و در نهایت خورجی برابر با ۱۵۰۰ اسب بخار از تورک یه سوپر اسپرت قدرتمند حتی برتر از بوگاتی کایرون ساخته است. توسعه دهندگان این کودای استثنایی از توربوشارژر های بزرگ سری اس ۴۶۰ استفاده کرده اند که پیش از این نیز قابیلیت ها ی خود را به نمایش گذاشته است. تنها نگاهی به گشتاور این مجموعه تعجب و حیرات مخاطب را بدنبال خواهد داشت جائیکه ۳۰۰۰ پوندفوت شما را میخکوب می کند!
200726_299

200727_302

در قسمت بدنه نیز شاهد انتخاب هوشمندانه ای هستیم که جذابیت های پروژه را افزایش داده است. استفاده از کد رنگ طوسی متعلق به کمپانی آئودی در کنار رنگ مشکی مات برای تجهیزات جانبی شامل رینگ ها، جلوپنجره و تم دودی شیشه ها اوج هماهنگی را در این مجموعه به نمایش گذاشته است. در نمای خارجی خودرو سعی شده تا حالت استاندارد و کلاسیک کودا حفظ شود از این رو در فندرها تغییرات خاصی را مشاهده نمی کنیم فقط در قسمت درپورش موتور با توجه به بزرگی قلب تپنده و اجباری که برای جا دادن آن وجود داشته تغییراتی با حالت استاندارد مشاهده می شود.

برای چرخ های جلو از گزینه های با ابعاد ۱۸×۸ اینچی و برای چرخ های عقب از نمونه ۲۰×۱۵ اینچ استفاده شده تا قابلیت های هندلینگ خودرو ارتقا یابد. ماموریت متوقف ساختن این اژدهای قدرتمند نیز با سیستم ترمز برند ویلوود و کالیپرهای ۴ پیستونه است.

حال باید دید این ۱۵۰۰ اسب بخاری که البته همانند چیرون برچسب قیمت ۲.۵ میلیون دلاری با خود همراه ندارد تا چه میزان در جذب مخاطبان موفق عمل می کند.

 منبع: پول نیوز| نویسنده: مازیار دانیالی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا