جریمه ۴۵ هزار یورویی برای انتشار سلفی‌های والدین و نوزادان

موبنا، میثم لطفی – روزنامه گاردین در تازه‌ترین شماره خود نوشت مقامات قانونگذار فرانسوی به دنبال آن هستند تا انتشار تصاویر سلفی والدین با نوزادان را منع کنند. زیرا نوزادان اختیار ندارند برای انتشار و به اشتراک گذاری تصاویر شخصی خود تصمیم بگیرند. دولت فرانسه اعلام کرد جریمه نقدی انتشار و به اشتراک گذاری تصاویر …

موبنا، میثم لطفی – روزنامه گاردین در تازه‌ترین شماره خود نوشت مقامات قانونگذار فرانسوی به دنبال آن هستند تا انتشار تصاویر سلفی والدین با نوزادان را منع کنند. زیرا نوزادان اختیار ندارند برای انتشار و به اشتراک گذاری تصاویر شخصی خود تصمیم بگیرند.

دولت فرانسه اعلام کرد جریمه نقدی انتشار و به اشتراک گذاری تصاویر سلفی مربوط به والدین و نوزادان می‌تواند تا ۴۵ هزار یورو هم در نظر گرفته شود و حتی در موارد خاص والدین یک سال زندانی می‌شوند.

parent selfie (1)

«اریک دلکرویکس» یکی از کارشناسان حقوق قضایی و اخلاقی اینترنت در این خصوص گفت: «طی چند سال آینده کودکان می‌توانند به اتهام انتشر عکس‌های خصوصی از دوران نوزادی خود، از والدین شکایت کنند و آنها را به دادگاه بکشانند».

او در ادامه توضیح داد: «کودکان در گروه‌های سنی مختلف تمایل ندارند از آنها عکس گرفته شود و با توجه به اینکه این افراد اختیاری در مورد انتشار عمومی عکس‌های خود ندارند، اگر این اتفاق صورت گیرد دولت با آن برخورد می‌کند».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا