۱۰ عادت که شما را جذاب تر می‌کند

موبنا – شاید اولویت دادن به خودمان کمی خودخواهانه به نظر آید، ولی این کار برای سلامتی، تن‌درستی و پویایی و تحرک در زندگی‌مان بسیار لازم است. اعتماد به نفس‌تان برای دیگران جذاب است، ‌از این رو تقویت این نیروی درونی بسیار مهم به نظر می‌رسد. وقتی به جذابیت می‌اندیشیم، معمولا دنبال چیزهایی هستیم که …

موبنا – شاید اولویت دادن به خودمان کمی خودخواهانه به نظر آید، ولی این کار برای سلامتی، تن‌درستی و پویایی و تحرک در زندگی‌مان بسیار لازم است. اعتماد به نفس‌تان برای دیگران جذاب است، ‌از این رو تقویت این نیروی درونی بسیار مهم به نظر می‌رسد.

وقتی به جذابیت می‌اندیشیم، معمولا دنبال چیزهایی هستیم که بر ظاهر فیزیکی‌مان تاثیرگذار هستند. با وجود این، جذابیت صرفا یک موضوع خارجی نیست. برای پیدا کردنِ یک جفت و همدم مناسب جذابیتِ هیجانی، روحی، و روانی به اندازه‌ی جذابیت فیزیکی حائز اهمیت است.

در ادامه به ۱۰ عادت روزانه اشاره می‌کنیم که جذاب‌ترتان می‌کنند.

۱. ارتباطی عمیق با آدم‌ها برقرار کنید
معمولا مجذوب‌ آدم‌هایی می‌شویم که دوست‌مان دارند، و هم‌چنین آدم‌های دوست‌داشتنی را افرادی جذاب می‌دانیم. دوست‌داشتنی بودن آسان است؛ به جای این‌که بیش‌تر علاقه‌مند به حرف زدن در مورد خودتان باشید، ‌سعی کنید در مورد طرف مقابل بیش‌تر بشنوید.

سوال‌هایی کنجکاوانه بپرسید که بتوانید پیش‌زمینه‌ی رفتارها، تمایل‌ها و داستان‌های آدم‌ها را متوجه شوید. مثلا این‌که وقتی فلان شخص در خانه‌اش تنها است، چه ریختی است و چه کارهایی می‌کند؟ ترس‌ها و خیال‌های‌اش چیست؟

۲. دوستان‌تان را در اولویت قرار دهید
دوستان خوب اجازه نمی‌دهند نسبت یکدیگر دلسرد و جدا شوند. با تقویت دوستی‌تان مهارت‌های لازم را برای حفظ رابطه‌ای شاد و عاشقانه تمرین کنید.

دوستان لبخند به لب‌تان می‌آورند و همیشه لبخند جزءِ عاداتی است که شما را جذاب‌تر می‌کنند.

۳. در حال زندگی کنید
طیِ پژوهشی در مورد جذابیت در موقعیت‌های سریعِ دوست‌یابی، زنان مردانی را که توجه و تمرکز بیش‌تر داشتند جذاب‌تر تشخیص دادند. ولی این مسئله ظاهرا یک‌طرفه است زیرا مردان در این پژوهش توجه و تمرکز را در زنان‌، جذاب تشخیص ندادند.

توجه و تمرکزْ نوعی خودآگاهیِ آرامش‌بخش است. نوعی آگاهی است که می‌خواهد در زمانِ حال، همه چیز دقیقا سرِ جای خودش قرار بگیرد. داشتنِ توجه و تمرکز از عوامل جذابیت است زیرا نوعی توانایی است که با آن می‌توانیم تمرکزمان را از افسردگی یا اضطراب دور و کاملا معطوف به حال کنیم. آدم‌هایی که توجه و تمرکز بالا دارند معمولا از لحاظ هیجانی متعادل و با‌ثبات‌تر هستند.

۴. تحرک و فعالیت بدنی داشته باشید
کاملا واضح است تمرین‌های ورزشی ظاهر بدن را مناسب و زیبا نگه می‌دارند، و بدن سالم بسیار جذاب‌تر از بدن ناسالم است. این مسئله به ویژه برای زنان و مردانی حائز اهمیت است که به دنبال فردی سالم هستند تا بتوانند با وی خانواده تشکیل دهند.

وقتی به فردی جذاب می‌اندیشیم، قطعا می‌توان گفت چنین فردی از فعالیت‌های بدنیِ مناسب بهره می‌برد. تعادل و کشش، به همراه فعالیت‌های مناسبِ دیگر کمک‌تان خواهند کرد خودتان را به عنوان فردی جذاب به طرف مقابل نشان دهید.

۵. با غذاهای خوب و سالم خودتان را تقویت کنید
تقویت بدن‌تان به تقویت پوست‌تان نیز کمک می‌کند. داشتنِ پوست صاف و درخشنده همیشه جذاب است و زیباییِ ظاهرتان همیشه از درونِ بدن‌تان شروع می‌شود. تصور کنید در آینده فرد مورد علاقه‌تان شما را هنگام غذا خوردن تماشا کند. آیا اگر وی شما را هنگامِ خوردنِ یک فست‌فود چرب ببیند، بیش‌تر مجذوب‌تان می‌شود یا یک غذای گیاهیِ لذیذ که خودتان هم درستش کرده باشید؟

۶. ارزشِ خودتان را بدانید و جذاب تر شوید
حتما قدر خودتان را بدانید. به این حقیقت اطمینان پیدا کنید شما ذاتا به عنوان یک انسانْ ارزشمند هستید، و به خاطر ویژگی‌ها، هوش و رفتارهای مهربانانه‌تان از ارزش بیش‌تری نیز برخوردارید. پیش‌تر گفته شد اعتماد به نفس از عوامل جذابیت است، و عشق‌ورزی به خود بهترین راه برای به‌دست آوردن اعتماد به نفس است.

همیشه سرتان را بالا بگیرید و به خودتان افتخار کنید؛ با این کار از چشم دیگران ارزش‌تان بسیار بیش‌تر می‌شود. مستقیما با چشمان‌تان به نگاه دیگران پاسخ دهید و به خودتان بگویید “برای کسی که ارزش من را داشته باشد، موردی فوق‌العاده و جذاب هستم”. ولی مراقب باشید در این کار زیاده‌روی نکنید و مغرور نباشید. هدف‌تان باید رسیدن به نگرشی باشد که در آن به خودتان اطمینان و اعتماد پیدا کنید.

۷. همیشه سعی کنید خوب بخوابید
خواب باعث می‌شود بدن‌مان بتواند نیروی از دست رفته‌اش را دوباره به‌دست بیاورد. اگر عادت کنید همیشه خوب بخوابید و استراحت کنید، حتما می‌توانید فیزیک و ظاهری بهتر داشته باشید؛ پوست‌تان درخشنده و سالم، و چشمان‌تان براق ‌و روشن‌تر به نظر می‌آید.

آدم‌هایی که استراحتِ کافی دارند، از لحاظ روانی بهتر می‌توانند بر استرس غلبه کنند و کم‌تر احتمال دارد از کنترل هیجان‌های شان باز بمانند. خوب خوابیدن عادتی خوب در مراقبت از خود است که می‌تواند باعث شود از نگاه فرد مورد علاقه‌تان جذاب‌تر دیده شوید.

۸. عادت کنید زمان‌ّهایی را به غیر از کار اختصاص دهید
بعضی وقت‌ها برای مراقبت از خود باید از استرس و مشغولیات دور باشید. حتما بعضی وقت‌ها دست از کار بکشید و از زندگی‌تان لذت ببرید و با این کار استرس‌تان را کاهش دهید. بار دیگر تصور کنید فرد مورد علاقه‌تان در آینده، شما را با وضعیتی بشناسد که در آرامش و بدون استرس هستید. در زمان فراغت از کار، ‌فعالیت‌هایی را انتخاب کنید که روح‌تان را پرورش دهند؛ فعالیت‌هایی نظیر مراقبه با تمرکز حواس، یوگا، یا مطالعه.

۹. از اشتباه‌های‌‌تان بگذرید ولی از آنها درس عبرت بگیرید
تزکیه‌ی نفس یا خودبهسازی یعنی این‌که باید دائما در حال یادگیری باشید. پژوهش‌هایی که در آنها از زنان و مردان در مورد خصوصیات مطلوبِ همسر‌ِ آینده‌شان نظرسنجی به‌عمل آمد، نشان دادند “خصوصیات روان شناختی برای انتخاب همسر در انسان‌ها بسیار مهم است، و هر دو جنس برای هوش و مهربانی اهمیتی فراوان قائل هستند‌.”

هوش هیچ ارتباطی به مدرک دانشگاهی ندارد. وقتی اشتباهی مرتکب می‌شوید، می‌توانید با مدیریت مناسب و عبرت گرفتن از آن، به فرد مورد علاقه‌تان نشان دهید چه‌قدر باهوش هستید. می‌توانید در صورت ارتکاب اشتباه، با بخشیدن خودتان در وهله‌ی اول نشان دهید چه‌قدر نسبت به خودتان مهربان هستید، و سپس به دیگران ثابت کنید یاد می‌گیرید در آینده از ارتکاب این اشتباه‌ها خودداری کنید.

۱۰. از چیزهای ساده بی‌نهایت لذت ببرید
در هر لحظه شما حق انتخاب دارید که شاد باشید یا عصبانی/غمگین/نگران باشید. فارغ از هر وضعیت و موقعیتی، لذت را انتخاب کنید و شکرگزار باشید. این لحظات و لبخندی که بر لبان‌تان نقش می‌بندد کمک‌تان می‌کنند فردی را پیدا کنید که کاملا مناسب‌تان باشد و دارای جذابیت ظاهری و درونیِ مشابه شما باشد.

و مهم‌تر از همه‌ی چیزهایی که تاکنون گفتیم، این است که همیشه به خاطر داشته باشید کسی به خاطر آن‌چه نیستید عاشق‌تان نمی‌شود، بلکه دقیقا به خاطر آن‌چه حقیقتا هستید مجذوب‌تان می‌شود. مطالبِ بالا فقط برای این بودند که کمک‌تان کنند بتوانید به خودِ واقعی، دوست‌داشتنی و جذاب تان نزدیک‌تر شوید.

 منبع: بازده

دکمه بازگشت به بالا