علامت جمع از مدارس داعش حذف شد

موبنا – نیوزویک در مطلبی نوشت: افرادی که در محدوده قلمرو داعش وظیفه تدریس به دانش آموزان را دارند، به‌جای آموزش دروسی همچون ریاضی، علوم، هنر، و موسیقی، آن‌ها را برای مبارزه در خط مقدم جبهه داعش آماده می‌کنند. دو سال پیش گروه تروریستی داعش به مناطق گسترده‌ای از عراق و سوریه تسلط یافت و …

موبنا – نیوزویک در مطلبی نوشت: افرادی که در محدوده قلمرو داعش وظیفه تدریس به دانش آموزان را دارند، به‌جای آموزش دروسی همچون ریاضی، علوم، هنر، و موسیقی، آن‌ها را برای مبارزه در خط مقدم جبهه داعش آماده می‌کنند.

دو سال پیش گروه تروریستی داعش به مناطق گسترده‌ای از عراق و سوریه تسلط یافت و تغییرات بی‌شماری را در نهادهای اجتماعی، آموزشی و فرهنگی اعمال کرد. عناصر داعش به‌زور تهدید و اجبار، مردم را به تفسیرهای خودساخته از اسلام ترغیب می‌کنند. سیستم آموزشی در مناطق تحت سلطه داعش با تغییر نام اداره آموزش‌وپرورش به “دیوان” متحول شد. در اینجا بود که داعش، سرزمین مسلمانان را بر اساس ایده‌های خودساخته از اسلام طراحی کرد.

بر این اساس، یکی از نخستین وظایف دیوان، انحلال کادرهای آموزشی و اداری مدارس در رقه سوریه و ایجاد دوره‌های شریعت داعشی بود تا از این طریق ذهنیت کودکان را از اصول ناسیونالیسم و دموکراسی منحرف کرده و مطابق شریعت ساختگی داعش بازسازی کنند.

با شروع اولین سال تحصیلی داعش در اکتبر ۲۰۱۳، کمیته آموزشی وابسته به داعش تأسیس شد و اولین برنامه آموزشی برای کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۵ سال را تدوین کرد. کتاب‌ها حاوی قوانین به‌اصطلاح اسلام داعشی و اصول دکترین تویید از نگاه داعش بود.

در ساختار آموزشی داعش جایی برای دروسی همچون ریاضی، هنر، علوم و موسیقی نیست و جای خود را به کتاب‌های اصول نحو”الفیه” ابن مالک و “التوحید” نوشته محمد بن عبدالوهاب مؤسس فرقه وهابیت، داده‌اند. از سوی دیگر تقویت جسمی و آموزش استفاده از سلاح، مهم‌ترین واحدهای درسی دانش آموزان محسوب می‌شود.

از دیگر اقدامات آموزشی گروه تروریستی داعش جداسازی دانش آموزان و دانش جویان دختر و پسر در مدارس رقه و دانشگاه‌های موصل و حضور شش روزه دانش آموزان در مدارس است. این گروه تروریستی همچنین با حذف و ممنوع کردن علامت جمع (+) آن را یکی از نشانه‌های مسیحیت عنوان کرده است.

داعش به دنبال یک نظام آموزشی جامع است تا از این طریق ریشه ایده‌های جاهلیت خود را در افکار کودکان و نوجوانان پرورش دهد و در آینده از آن‌ها به نفع خود و در صفوف مقدم ترور بهره‌برداری کند.

 منبع:باشگاه خبرنگاران  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا