کشف اسکلت‌های ۳ هزار ساله در ماسال‌

موبنا -رئیس مرکز باستان‌شناسی و مسئول پژوهش اداره کل میراث فرهنگی گیلان گفت: اسکلت‌های مربوط به دوران عصر آهن ۳ در گورستان تاریخی اسبه ریسه ماسال کشف شد. ولی جهانی، با اشاره به اسکلت‌های کشف شده در ماسال اظهار داشت: این اسکلت‌ها در شهرستان ماسال و در محوطه باستانی اسبه ریسه و یک گورستان قدیمی …

موبنا -رئیس مرکز باستان‌شناسی و مسئول پژوهش اداره کل میراث فرهنگی گیلان گفت: اسکلت‌های مربوط به دوران عصر آهن ۳ در گورستان تاریخی اسبه ریسه ماسال کشف شد.
ولی جهانی، با اشاره به اسکلت‌های کشف شده در ماسال اظهار داشت: این اسکلت‌ها در شهرستان ماسال و در محوطه باستانی اسبه ریسه و یک گورستان قدیمی کشف شد.

وی با بیان اینکه قدمت این اسکلت‌ها به دوران عصر آهن ۳ یعنی نزدیک به ۳۰۰۰ سال پیش برمی‌گردد، افزود: کاوش‌های باستان‌شناسی در این منطقه برای حفاری و کشف بیشتر ادامه دارد.

رئیس مرکز باستان‌شناسی و مسئول پژوهش اداره کل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به اینکه این دومین کاوش در شهر ماسال پس از انقلاب اسلامی است، گفت: با توجه به اینکه این کاوش‌ها بعد از بیش از ۳۰ سال انجام می‌شود برایمان حائز اهمیت است و یکی از کشف‌های خوب ما در این شهرستان محسوب می‌شود.

جهانی با بیان اینکه کار حفاری به تازگی آغاز شده و جنسیت این اسکلت‌های انسان‌ هنوز معلوم نیست، تصریح کرد: متخصصان انسان‌شناسی باید برای تشخیص این امر اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه هنوز گورستان به‌طور کامل حفاری نشده اظهار کرد: فعلا بخشی از گورستان حفاری شده و این اسکلت‌ها مربوط به این بخش است و بخش دیگر مربوط به معماری دوران عصر آهن ۳ است

 منبع: تسنیم 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا