سیستم هوشمند برای شناسایی همه دستگاه‌های الکترونیکی روی کره زمین

موبنا، میثم لطفی – این روش بسیار دقیق عمل می‌کند و حتی می‌تواند تفاوت‌های میان دو دستگاه کاملا مشابه را نیز اعلام کند. این سیستم EM-ID نامگذاری شده است. زیرا از سیگنال‌های الکترومغناطیس برای شناسایی دستگاه‌ها استفاده می‌کند تا بتواند انواع گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های لوحی، لپ‌تاپ و دیگر گجت‌ها و دستگاه‌های الکترونیکی را تشخیص دهد. …

موبنا، میثم لطفی – این روش بسیار دقیق عمل می‌کند و حتی می‌تواند تفاوت‌های میان دو دستگاه کاملا مشابه را نیز اعلام کند.

این سیستم EM-ID نامگذاری شده است. زیرا از سیگنال‌های الکترومغناطیس برای شناسایی دستگاه‌ها استفاده می‌کند تا بتواند انواع گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های لوحی، لپ‌تاپ و دیگر گجت‌ها و دستگاه‌های الکترونیکی را تشخیص دهد.

disney1

محققان دیسنی اعلام کردند که سیستم جدید آنها در ۹۵ درصد موارد به درستی تشخیص می‌دهد و البته این در حالی است که شناسایی بعضی دستگاه‌ها‌ بسیار آسان و شناسایی برخی از انواع آنها بسیار دشوارتر است. گفته می‌شود که این سیستم تمام اسباب‌بازی‌های الکترونیکی را در ۱۰۰ درصد موارد به درستی شناسایی کرده است.

البته برای شناسایی مدل‌های مختلف گوشی هوشمند آیفون اپل، این سیستم در ۷۲ درصد موارد به درستی عمل کرده است.

شرکت دیسنی برای این فناوری یک الگوریتم ویژه در نظر گرفته است که تمام مشخصات و قابلیت‌های یک دستگاه الکترونیکی را پیش‌بینی می‌کند. این الگوریتم به محققان امکان می‌دهد تا به راحتی در سیستم  EM-ID شناسایی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا