«اوباما کوچولو» در روسیه + عکس

موبنا – یک شرکت روسی قصد دارد با تولید یک بستنی جدید به نام «اوباما کوچولو» از سردی روابط مسکو – واشینگتن به نفع خود استفاده کند. این بستنی که در زبان روسی، «اوبامکا» (به معنی اوبامای کوچک) نامگذاری شده، یک بستنی شکلاتی است که برروی جلد آن نیز یک پسربچه آفریقایی در حالی که …

موبنا – یک شرکت روسی قصد دارد با تولید یک بستنی جدید به نام «اوباما کوچولو» از سردی روابط مسکو – واشینگتن به نفع خود استفاده کند.

این بستنی که در زبان روسی، «اوبامکا» (به معنی اوبامای کوچک) نامگذاری شده، یک بستنی شکلاتی است که برروی جلد آن نیز یک پسربچه آفریقایی در حالی که لبخند می‌زند و یک حلقه فلزی در گوش دارد، یک بستنی شکلاتی در دست گرفته است.

روابط روسیه و آمریکا از زمان الحاق کریمه به خاک روسیه در سال ۲۰۱۴ و مداخله نظامی این کشور در سوریه، به پایین‌ترین سطح خود در دوران پس از جنگ سرد رسیده است. رسانه‌های دولتی روسیه و فعالان مطبوعاتی حامی دولت نیز در این مدت بارها به انتشار تصاویری از باراک اوباما – رئیس جمهور آمریکا – پرداخته‌اند که مقامات آمریکایی آنها را “توهین‌آمیز” و “نژادپرستانه” توصیف کرده‌اند.

کارخانه لبنی «اسلاویتسا» به عنوان تولیدکننده این بستنی علیرغم نامی که برای آن در نظر گرفته است، اصرار دارد که تولید این بستنی ارتباطی با دنیای سیاست ندارد. این کارخانه در بیانیه‌ای اعلام کرده است که بستنی اوبامکا منحصرا برای کودکان تولید شده و با طعم‌های مختلف نمادی از نژادهای اصلی مردمان ساکن برروی زمین است.

همچنین، در ادامه این بیانه آمده است تصویر کودک سیاه‌پوستی که برای استفاده برروی بستنی جدید این شرکت انتخاب شده نیز از یک فیلم قدیمی روسی الهام گرفته شده است.

کارخانه اسلاویتسا در شهر «کراسنویارسک» واقع شده است که ماه گذشته نیز افتتاح یک رستوران در آن که با تصاویر مختلف ولادیمیر پوتین – رئیس جمهور روسیه – آذین‌بندی شده بود، در کانون توجه رسانه‌ها قرار گرفت. در این رستوران، تصویر اوباما نیز برروی دستمال توالت قرار داده شده بود.
«اوباما کوچولو» در روسیه

 منبع:مشرق  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا