روزنامه ای که آرای قم را جابجا کرد+عکس

موبنا – روزنامه نزدیک به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مطلبی با عنوان “روحانی میانجی‌ می شود” به انتخابات هیئت رئیسه مجلس دهم پرداخته و در این مطلب، علی لاریجانی را که با اختلاف قابل ملاحظه‌ای از نفر اول، منتخب دوم مردم قم شده است به عنوان نفر نخست قید کرده است. روزنامه آرمان که به …

موبنا – روزنامه نزدیک به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مطلبی با عنوان “روحانی میانجی‌ می شود” به انتخابات هیئت رئیسه مجلس دهم پرداخته و در این مطلب، علی لاریجانی را که با اختلاف قابل ملاحظه‌ای از نفر اول، منتخب دوم مردم قم شده است به عنوان نفر نخست قید کرده است.

روزنامه آرمان که به اشتباهات مهم در زمینه نقل اخبار و نگارش تحلیل مشهور است، پیش از این نیز از رایزنی سعید جلیلی با کاندیداهای اصولگرا جهت نشستن بر صندلی ریاست مجلس دهم خبر داده بود. در حالی که اساساً سعید جلیلی برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس دهم هم ثبت‌نام نکرده بود و بدین دلیل مسئله ریاست وی بر مجلس دهم از بیخ منتفی می‌شد.

اشتباهات روزنامه آرمان به حوزه اصولگرایان محدود نمی‌شود. این روزنامه چندی پیش مصاحبه‌ای تفصیلی به نام گفت‌وگو با عباس عبدی از چهره‌های تئوریک اصلاح‌طلبان منتشر کرد و پس از آن مشخص شد حتی کلمه‌ای از این گفت‌وگو نیز متعلق به عباس عبدی نبوده است. عباس عبدی مصاحبه مذکور را رسماً تکذیب کرد، اما روزنامه آرمان چندی بعد و در پی مصاحبه‌ها و موضع‌گیری های دیگر عبدی، ترجیح داد وی را به طور کامل از جرگه اصلاح‌طلبان اخراج کند! مطالب روزنامه آرمان در نفی اصلاح‌طلبی عباس عبدی به قلم روزنامه‌نگاری نوشته می‌شد که خود پیش از این در یکی از روزنامه‌های وابسته به محمدباقر قالیباف شهردار اصولگرایان تهران قلم می‌زد و این روزها کلیددار اصلاح‌طلبی شده است.

همچنین روزنامه آرمان با عبور از حوزه داخلی، در عرصه بین الملل نیز گاف‌های مهمی از خود به یادگار گذاشته است. این روزنامه نزدیک به خانواده آیت‌الله هاشمی، در صفحه اول،‌ عکس آمانو رییس آژانس انرژی اتمی را به اشتباه به جای عکس بان کی مون دبیر کل سازمان ملل منتشر کرده بود.

آرمان در مطلبی دیگر که با هدف هجمه به آیت‌الله مصباح یزدی منتشر شد، مطلب چند ماه پیش از انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری وی را بعد از انتخابات منتشر و از آن به عنوان اولین سخنرانی آیت‌الله مصباح بعد از انتخابات یاد کرد و بر اساس این فرض نادرست، به تحلیل سیاسی اظهارات ایشان پرداخت.
روزنامه ای که آرای قم را جابجا کرد

 منبع:تسنیم  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا